Grafisk design - Utdanning

Re: Grafisk design - Utdanning

Innleggav Audio Technica » tor 05.03.2009 12:11

Leverte opptaksprøvene ifjor, og kom inn på AD, så det var ikke noe problem :)

Men du har helt rett i at man må tenke annerledes og alt sånt, spesielt når du først går på skolen.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Grafisk design - Utdanning

Innleggav per-o » ons 16.09.2009 17:35

Jeg studerer for tiden en bachelor i visuell media i Australia, der jeg tar en major i grafisk design, jeg er godt inne i mitt andre semester men finner meg selv sittende og slite med mange spørsmål når det gjelder om jeg virkelig er skapt for dette:S...hvilke erfaringer har dere erfarne (tanker og svar fra uerfarne tas også imot med takk:)) når det kommer til hvordan dere fant dere selv på vei inn i denne bransjen?...selv fant jeg photoshop for et par år tilbake, og det var dette som satte meg igang, og som resulterte i videre interesse.

Jeg ser at mange her inne snakker om det og kunne tegne, og at det er viktig for bransjen...hva om jeg sier at jeg aldri har vært flink til å tegne noe som helst? Kommer jeg ikke til å kunne overleve i bransjen som grafisk designer da?

Er jeg alene om å frykte det kreative?:P

Ønsker bare og skaffe meg gode råd for veien videre:)
medlem i 182 måneder
 

Re: Grafisk design - Utdanning

Innleggav EspenIrgens » tor 17.09.2009 0:31

Å spesifikt kunne tegne er ikke noe krav for å gjøre det godt i grafisk bransje, såfremt du ikke sikter deg veldig mot illustratør-retningen. Jeg har jobbet med en ADer som ikke kunne annet enn tegne fyrstikkmennesker, men med et skarpt øye for form, farge, balanse, kontrast, typografi etc etc fikk produsert fabelaktige trykksaker på maskin.
medlem i 209 måneder
 

Re: Grafisk design - Utdanning

Innleggav skrukketroll » lør 19.09.2009 19:32

Om du ikke skal drive med illustrasjon i stor grad er ikke det noe stor krise om du ikke kan tegne... det kan uansett alltids øves opp til en viss grad... det viktigste er at du klarer å kommunisere ideene dine.

Som grafisk designer, AD, osv. er det viktigere å være god på tekst enn på tegning. Veit ikke om det er det du skal bli men...
medlem i 180 måneder
 

Re: Grafisk design - Utdanning

Innleggav Susie-aa » tor 10.02.2011 21:45

Veldig gammel tråd så vet ikke om noen vil ta en titt på den lengre, men prøver:)

Jeg går nå på Høyskolen i Telemark(mitt andre valg i fjor). Startet på bachelor i Visuelle Kunstfag og design men det ble for dårlig. Dårlig undervisning og lærere som hadde brukt samme informasjon i 10 år. Studiet er nå omgjort til årsstudium.

Av den grunn vil jeg gjerne ha pluss og minus om Visuell Kommunikasjon i Drammen.
(ikke westerdals,noroff,nkf eller kunshøyskolene) og Mediedesign I Gjøvik.

Hvilke gir best muligheter for jobb etterpå og/eller videre studier.

Opp til nå er jeg mest interessert i Visuell kommunikasjon men er usikker. Vil bli informoasjossjef innen et firma som driver med reklame. Helst noe miljø/fornybare ressurser-fremmende. Er klar over at man da først må bli grafisk designer/eller journalist, selv om utdanningen for yrket er uspessifikt.

Glad for alle svar:)
medlem i 157 måneder
 

Re: Grafisk design - Utdanning

Innleggav skrukketroll » ons 16.02.2011 20:17

Viskom i Drammen er veldig bra, det er høyt nivå på lærere (de fleste har jobbet i bransjen(e)) - det er en god del markedsføring, en dose teori, men mye praktisk også selvfølgelig. Du får en bachelor i markedsføring og en bachelor i grafisk design - hvilket betyr at du kan spesialisere deg videre enten i den ene eller andre retningen. Det gir et veldig godt grunnlag for videre arbeid, men som alle andre steder er du nødt til å jobbe aktivt på egenhånd også - gjerne innen et felt du interesserer deg for.

Ta kontakt med dem og luft tankene dine, det er mitt beste tips.
:-)
medlem i 180 måneder
 

Forrige

Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron