Clipping path Photoshop CS3

Clipping path Photoshop CS3

Innleggav kenken » man 19.11.2007 15:07

Sliter med et problem med cliping path i Photoshop/InDesign CS3.
Når jeg lager en clipping path av f.eks en boks med hull i. Lager da en path med outlinen til boksen, samt en path av hullet. Disse er på samme path, men de er selvsagt separate.

Problemet kommer når jeg så skal bruke dette bildet i InDesign. Det er bare pathen av outlinen til boksen som blir klippet, den overser helt pathen av hullet og bakgrunnen synes...
Dette var ikke noe problem i Photoshop/InDesign CS2. – Problemet har oppstått etter oppgradering til CS3. Noen som har vært borti dette? Er det en annen måte å løse dette på.
---
Kan legge til at hvis man prøver å lage selection av pathen i Photoshop blir heller ikke pathen av hullet til en selection...
---
Pent sammensurium av norsk og engelsk. Beklager det. Trenger hjelp raskt! :) Takk.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Clipping path Photoshop CS3

Innleggav iEsp » man 19.11.2007 15:18

Finnes sikkert hundrevis av måter å løse dette på :-)

Hadde sikkert vært en fordel om du tok med et illustrerende bilde av problemet.

Har du prøvd å løse problemet med masker istedet?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Clipping path Photoshop CS3

Innleggav kenken » man 19.11.2007 15:31

Skulle helst løst dette slik at jeg fortsatt kan bruke clipping path. Greia er at jeg holder på med en produktkatalog med en haug bilder som skal inn, og alle bildene er laget med clipping mask. De som er laget i CS2 fungerer som de skal. Mens de som er laget i CS3 fungerer ikke.

Legger ved et raskt eksempel på problemet. http://www.kenken.no/Bilde/Eks.jpg
---
Kunne jo kasnkje løst dette vha masker istedet. Men alt er ferdiglaget som clipping masks.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]