hjelp til å utsatt oppstart/delay av intro

hjelp til å utsatt oppstart/delay av intro

Innleggav Yawa » tir 22.12.2009 3:04

heisann, kjappt spørsmål.

jeg har laget en intro, en "velkommen til vår hjemmeside" -sak som skal spille når man kommer inn på siden, altså index siden.

Det som er, er at den starter med en gang, sant. Men det jeg ønsker, er at den skal vente i eks. 5 sekunder før animasjonen starter.

Hvordan får jeg det til?
kjører 60fps, jeg kan jo legge inn 300 tomme frames i begynnelsen, men det skulle da ikke være nødvendig.

Benytter meg av Flash 10 (CS4 pro).
medlem i 177 måneder
 

Re: hjelp til å utsatt oppstart/delay av intro

Innleggav Zolrath » tor 31.12.2009 23:28

Det kommer litt an på hvordan du har satt opp klippet du skal vise. Du kan stoppe klippet på første frame, og bruke en timer for å starte den etter en gitt tid.

Eksempel med AS3 (hvis dette er dokumentklassen til videoen, og innholdet er på stagen):

this.stop();
var delayTimer:Timer = new Timer(5000, 1) //Tid i millisekunder, skal kun kjøre en gang
delaTimer.addEventListener(TimerEvent.TIMER_COMPLETE, onTimerComplete);
delayTimer.start();

private function onTimerComplete(event:Event):void
{
this.play();
}

Alternativt kan du droppe å ha onTimerComplete-funksjonen og bruke en anonym funksjon (se nedenfor), men personlig liker jeg å ha alt med navn osv.

Med anonym funksjon (du trenger da ikke onTimerComplete funksjonen):
this.stop();
var delayTimer:Timer = new Timer(5000, 1) //Tid i millisekunder, skal kun kjøre en gang
delaTimer.addEventListener(TimerEvent.TIMER_COMPLETE, function(event:Event):void { this.start(); });
delayTimer.start();

Håper dette hjelper! :)
medlem i 213 måneder
 


Returner til Flash / Silverlight



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron