Bildespill i Flash på webside

Bildespill i Flash på webside

Innleggav Macini » ons 08.04.2009 21:40

Har lest gjennom alle de 51 postene om Flash på forummet uten å finne det jeg leter etter. Skal ha noen bilder som skal "rulle" på toppen av siden, er det noen kan guide meg gjennom noen trinn for å gjøre dette? Trenger bare å vite hvordan jeg kommer igang. Kjører Adobe Master CS3 på OS X Leopard.
Har også sjekket tutorials på Adobe uten å komme noe nærmere en løsning.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Bildespill i Flash på webside

Innleggav taG » tor 09.04.2009 9:37

Prøv å google etter Flash image scroller

Bør vel få satt deg i gang =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Bildespill i Flash på webside

Innleggav Macini » tor 09.04.2009 10:36

Takk for tipset, men det var ikke helt det jeg er ute etter. Jeg vil at bildene skal skifte automatisk, uten at den som besøker siden må ha musepekeren i bildene for at de skal skifte. Var kanskje litt klønete forklart, men det er ca 5 bilder som skal skifte automatisk ved siden av banneret på siden.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Bildespill i Flash på webside

Innleggav taG » tor 09.04.2009 11:22

Du ønsker altså en liten bildefremviser som toner fra bilde 1 til bilde 2 til bilde 3 osv?

Dette gjør du enklest ved å lage deg fem ulike lag i Flash (et for hvert bilde). Legg så inn bilde 1 i øverste lag som et graphic eller movie clip symbol. lag deg så en ny keyframe i f.eks. frame 20. Og så ennå en keyframe i eks. frame 25 Markér bildet i key-frame 25 og sett opacity til 0. Høyreklikk på tidslinjen mellom frame 20 og 25 og velg Create Motion Tween. dette vil da fade ut bilde 1.

Ved å på denne måten tone inn og ut de enkelte bildene bør du få frem resultatet du ønsker. Om dette ble for komplekst bør du først finne deg en tutorial på Flash ettersom dette er en alt for kompleks innføring til å ta via en forumpost =)

Lykke til.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Bildespill i Flash på webside

Innleggav Macini » tor 09.04.2009 11:32

Der satt den! Tusen takk for hjelpen! Var akkurat det jeg trengte.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Flash / Silverlight



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere