Filmavspilling i Flash.

Filmavspilling i Flash.

Innleggav hmk » søn 15.06.2008 19:13

Et par spørsmål.

På en flash-side har jeg publisert enkelte videoer.
Disse er i FLV-format.
Filmene er konvertert i Final Cut fra .mov til FLV, beste avspilling er valgt. Filmene er ca. på 6 MB.
Det fungerer forsåvidt fint.

MEN, når jeg publiserer de samme filmene i en html-side, denne gang i .mov-format, så er kvaliteten betraktelig bedre. (her er filmene på ca. 20 MB).

1. Er det mulig å få Flash til å spille av .mov-format?
2. Hvis ikke, er det mulig å løfte nivået på FLV-filene?
medlem i 213 måneder
 

Re: Filmavspilling i Flash.

Innleggav TDSzevz » søn 15.06.2008 19:40

Med Sorenson Squeeze så får du god kontroll over konvertering fra de fleste til formater til flv. Da kan du kontrollere kvalitet opp mot størrelse ganske nøyaktig.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Filmavspilling i Flash.

Innleggav hmk » tir 17.06.2008 12:34

Takker.

Jeg prøvde dette programmet, men testutgaven legger selvsagt et vannmerke på filmen.
Er ikke så interessert i å kjøpe det.

Noen som har andre forlsag?
medlem i 213 måneder
 

Re: Filmavspilling i Flash.

Innleggav segrov » tir 17.06.2008 12:58

Du kan få veldig god kvaltiet på flash-film i fremtiden ved å bruke samme codec som Quicktime bruker, dvs H.264, noe som gir et bedlig fint resultat. Det kan allerede gjøres i dag, men ikke alle vil kunne se filmen, for man trenger absolutt siste flashplayer for at det skal fungere. Du kan lese mer om hvordan du kan lage h.264-filmer her: http://www.adobe.com/devnet/flashplayer ... layer.html

For å skaffe best mulig kvalitet i en flash-film i dag, trenger du software som kan lage flv-filer med såkalt multipass encoding og en codec som heter «ON2 VP6». Bruker du flash for å lage FLV, har du ikke multipass, men du kan øke bitrate for å kompensere litt for dette.

Sorenson Squeze go On2 Flix Pro er to programmer som kan kode flash-video for deg med høy kvalitet men begge disse koster litt. Jeg har ikke testet demoen av On2 Flix Pro enda, men kanskje den løser behovet ditt?
medlem i 249 måneder
 

Re: Filmavspilling i Flash.

Innleggav Viidar » tor 19.06.2008 13:34

Jeg ville brukt on2 VP6 som videokodek da den komprimerer filen mer og med bedre kvalitet enn hva Sorenson Spark gjør.
Da må derimot de som ser filmen ha Flash Player 8 eller oppover.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Filmavspilling i Flash.

Innleggav segrov » tor 03.07.2008 0:30

Hei Vidar, hyggelig å se deg her:)

«Alle» har flash 8 eller høyere for tida, så det er ikke noe problem. I løpet av høsten tenker jeg det er på tide å prioritere Flash 9-brukerne.
medlem i 249 måneder
 


Returner til Flash / Silverlight



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]