Flash templates

Flash templates

Innleggav myexplorer » søn 16.03.2008 23:26

Hei er det noen som kjenner til ferdige flash templates og endringer av disse?

jeg har kjøpt denne http://www.flashden.net/item/organic-te ... folio/7705

Veldig fornøyd, men sliter fælt med å endre font slik at bokstaver som å ø æ vises.

Kan noen hjelpe?

Denne flash template bruker xml textfiler som jeg skriver tekst inn i. Jeg vet at font må endre i flash filen, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem.
medlem i 233 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav cannon » søn 16.03.2008 23:58

I og med at dette er noe du har betalt for, bør du ta kontakt med den som solgte deg produktet.

Off-topic lurer jeg litt på hvorfor du ønsker å ha en webside i flash i stedet for å benytte deg av mer «riktige» ting (HTML/XHTML, AJAX og lignende)?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav iKarlsen » man 17.03.2008 0:06

Jeg er usikker på hvordan oppsettet er, men det skal egentlig bare være å merke teksfeltet og velge font. Så sant det er brukt tekst-area. Eller bruker den CSS???

Finn ut litt mer og PM meg hvordan oppsette er, så kan jeg forsøke å hjelpe deg...

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav olefredrik » fre 25.04.2008 14:02

Marker det dynamiske tekstfeltet, trykk embed, velg basic latin samt skriv inn bokstavene æÆøØåÅ og trykk ok. Dette skal løse problemet ditt med at æøå ikke dukker opp.

cannon: hva er det du mener som gjør html/css/ajax mer riktig i forhold til websider bygget i flash?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav cannon » fre 25.04.2008 16:36

olefredrik: Det er off topic, og det er noe jeg kunne jeg skrevet et langt innlegg om. Men siden du spør, får jeg gi et kort svar. Blant årsakene er det faktum at du slipper å ha en flash-plugin for å få sett innholdet på siden, at «HIG for Flash-sider» er i stor grad opp til den enkelte designer (noen sider med Flash på er jo tilnærmet umulig å bruke, annet enn som en demo på hvordan man kan gjøre innholdet sitt vanskeligst mulig tilgjengelig for folk), at Flash drar masse ressurser (størrelse, CPU-bruk) i forhold til null Flash, at noen Flash-folk ikke en gang legger til rette for å kopiere tekst/bilder, endre tekststørrelse, legge til bokmerker på undersider og så videre. Svært mange nettsteder som fagmiljøet anser for å være gode sider tilbyr tjenestene sine uten bruk av Flash, og jeg vil ikke anse dem for å være noe fattigere av den grunn. På Wikipedia står det en del mer om emnet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav olefredrik » fre 25.04.2008 19:16

Jeg vil ikke si at brukervennlighet, navigasjon og grad av tilgjengelig innhold bestemmes av teknologi, mer av den enkelte designers kompetanse. Jeg kunne lett ha listet opp en rekke nettsteder bygget på standard html som også har knotete menyer, lite tilgjengelig innhold osv. De aller fleste nettbrukere har flash-plugin installert i nettleser, og det finnes som du sier flere måter å embedde flash filer på, som gjør at alternativt innhold kan vises til brukere uten flashplayer. Om disse sidene berikes med bruk av flash er vel en smaksak, men det er ikke til å feie under en stol av flash åpner for masse muligheter som ikke enkelt lar seg gjøre med html. Med dette kan jeg nevne transitions og tweens, rikere typografi for å ikke snakke om integrasjon av multimedia.

Hva med crossbrowser kompabilitet? En flashsite vil se helt lik ut enten brukeren foretrekker opera, firefox, IE eller hva det måtte være. Enhver webdesigner/utvikler med noen år bak seg har mistet mang ett hårstrå da kundens nye nettsted som ser nydelig ut i mozilla, ikke oppfører seg som det skal i IE, vice versa.

Jeg vil ikke trekke noen forhastet konklusjon og si at det ene er bedre enn det andre, da dette er fullstendig situasjonsbetinget, men synes det er dristig å avfeie flash som et godt alternativ fremfor "mer riktige ting (HTML/XHTML/AJAX)" som du sier. :)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav akyel » tor 15.05.2008 13:43

Hiver meg på denne. Har kjøpt samme templaten, men klarer ikke å forandre fonten. Ser ikke skriftfeltet i det hele tatt. Kjapp idé om hvordan jeg forandrer på skriftstørrelse og teksttype når den ikke er synlig? Evt til trådstarter om du har funnet ut av dette :)

Sitter på en Flash 8 Trial og er VELDIG grønn her.
medlem i 195 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav segrov » fre 16.05.2008 0:04

Det høres ut som dere har entemplate som "embedder" (altså inkluderer) fonten som brukes. I såfall kan det være at embeddingen er spesifisert til å kun inneholde bestemte tegn og bokstaver, og at ÆØÅ ikke er blant disse tegnene som er inkludert.

Det er flere måter å embedde fonter på. Ligger denne fonten i library? Eller er den embeddet ved at man bruker verktøyet som blir tilgjengelig når man trykker på en tekstbok?
medlem i 249 måneder
 

Re: Flash templates

Innleggav peymedia » fre 15.08.2008 4:40

Hei folkens. Har kjøpt meg en template for en tid tilbake siden. Har strevd og strevd med å få fram ÆØÅ i templaten. Det følgte med diverse flash filer og greier. Men skjønner ikke bæret av slikt. Er det noen som kan hjelpe meg. Evt kanskje jeg kan sende de filene som trengs å "fikses" til en av dere vi msn eller mail? Fatter ikke hva jeg skal gjøre etter uker med strev.,., Please hjelp meg
medlem i 188 måneder
 


Returner til Flash / Silverlight



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]