Embedde fonter i flash -problem

Embedde fonter i flash -problem

Innleggav segrov » tir 04.12.2007 18:01

Har et problem med å embedde fonter i flash.

Jeg får stort sett til å embedde fonten, men enkelte steder nekter den å la seg bruke.

På denne siten har jeg brukt en embedded font over alt, skjønt den vises kun noen få steder: http://www.newstoreeurope.com/euroshop/

(Dere ser problemene under "book a meeting", når dere velger en dato og skal registrere dere...)

Er avhengig av embedded fonter for å kunne få dynamisk tekst på 4 språk, så om noen har et tips på dette, er jeg takknemlig.
medlem i 249 måneder
 

Re: Embedde fonter i flash -problem

Innleggav Anne-Marie » tir 04.12.2007 22:07

Embedder du fontene direkte i et tekstfelt som er på stage, eller legges tekstfeltene til dynamisk? Er det forresten as2 eller 3 du koder i?

Jeg synes ofte jeg har et problem med å få embedded tekst til å vises skikkelig. Et triks er å legge til et usynlig tekstfelt i første frame der alle bokstaver og tegn som du vil embedde er skrevet inn. Det ser ut til å hjelpe. Du må ta med alle tegn og tall i tillegg til store og små bokstaver og de samme bokstavene, tallene og tegnene i bold eller italic for å være sikker.

Embeddede fonter øker jo filstørrelsen en del, men det vet du sikkert.

Når jeg kikker på siden du lenker til, så ser det forresten ikke så ille ut for meg: det ser ut som om det er i nedtrekksmenyen og på knappen at du har problemer? Du må spesifikt si at du skal bruke den embeddede fonten i komponenter: se her.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Embedde fonter i flash -problem

Innleggav segrov » ons 05.12.2007 21:21

Hei, takk for flere gode råd. Jeg har forsøkt å følge dem alle, men til ingen nytte.

Når jeg startet å lage flashen, fungerte embeddingen som "ei kula", men rett før lansering begynte det pluteselig å halte. Da ville ikke embeddingen følge med på enkelte tekstfelt. Nå nekter den også å lage nye tekstfelt som inkluderer riktig font.

Her la jeg en testversjon i dag, og om du ser på den, ser du at den er verre en tidligere: http://filer.nucleus.no/nse/euroshop/nsf9.swf

Det er kun 2 fonter som brukes i denne flashen, nemlig disse to (og jeg har ikke brukt fet eller italics):

Bilde
Bilde

Nei, dette er mystisk... :/
medlem i 249 måneder
 


Returner til Flash / Silverlight



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron