Sjekke nettsiden i flere nettlesere + mobil.

Sjekke nettsiden i flere nettlesere + mobil.

Innleggav rios » lør 25.08.2012 13:34

Har bare noen spm til dere som har vært med i gamet lenge her:

Hva bruker dere får å se hvordan nettsiden din funker hos de fleste nettlesere? Spesielt (dritt) internett explorer 7-8-9. Sitter selv på en mac 17 tommer.

Og hvordan får dere til at nettsiden deres tilpasser seg alle mulige skjermer? For eksempel så sitter jeg på en 17 tommer, på skolen, så har jeg enda større skjerm, men der blir ikke nettsiden min som jeg har den på 17 tommern. Og tenk på de som skal gå inn på nettsiden min med en imac, hvordan vil siden se ut da?

Noen gode forslag på dette? Leste litt selv, og fant ut at kanskje for å slippe noen av de problemene så burde jeg bruke % isteden for px?

Enkelt forklart, hvordan får jeg siden til å se (nesten) lik på forskjellige skjermer, små og store og mellom store.

På forhånd takk.
medlem i 193 måneder
 

Re: Sjekke nettsiden i flere nettlesere + mobil.

Innleggav petrus764 » lør 25.08.2012 14:10

Du må ha maskiner med nettleserne det er snakk om installert. Det enkleste er å kjøre flere OS i f.eks Parallels eller vmware.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Sjekke nettsiden i flere nettlesere + mobil.

Innleggav rios » lør 25.08.2012 14:43

Ja, enig. Kjører allerde explorer med widows via parralles. Så det funker fett, men forsatt så sliter jeg med hvordan nettsiden ser ut når det er forskjellige skjermer den skal vises på. Tror kanskje jeg er inne på noe hvis jeg bruker % isteden for px, men noget usikker på det.
medlem i 193 måneder
 

Re: Sjekke nettsiden i flere nettlesere + mobil.

Innleggav rios » tor 30.08.2012 23:09

Okay, siden det var så sykt med svar å få her, så skal jeg svare det jeg fant ut av meg selv:)

Det jeg gjorde for å sjekke nettsiden i flere skjermer var å innstallere windows til mac via parallels. Der fikk jeg ihvertfall sjekket den siste versjonen til explorer, veit ikke hvordan nettsiden ser ut på eldere nettlesere av explorer, men fikk nogenlunde svar via denne siden: http://netrenderer.com/index.php ..Der du kan sjekke siden din via screenshoot på en explorer nettleser.

Videre så hadde jeg både firefox, opera, chrome og opera innstalert på min mac, så jeg sjekket nettsiden på alle disse.

For å videre sjekke hvordan min nettside så ut på en iphone, med nettlesere safari og chrome, så kome jeg over denne artikklen her: http://hkjersem.com/blogg/2010/11/01/hv ... le_enhter/

som forklarer og viser til andre kilder som man videre kan jobbe med for å få nettsiden klar til både iphone, og ipad. Og ut ifra disse kildene så fikk jeg til å lage nettsiden min klar for de fleste nettlesere og iphone/ipad. Nå gjenstår det bare og gjøre nettsiden klar til større skjermer enn den 17 tommern jeg sitter på.

Så da kan de som kommer over denne problemstillingen få et fint utgangspunkt å starte fra. Og gjerne del her, hvis det er noen flere kilder tips til å få en nettside klar for alle skjermer og nettlesere. Takk:)
medlem i 193 måneder
 


Returner til XHTML/HTML



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron