Min første html side, hva tenker du?

Min første html side, hva tenker du?

Innleggav matgal » søn 09.01.2011 18:56

Eg har akkurat laget min første nettside i html og den blei aktiv i dag.
Eg ønsket og lære meg html, og derfor valgte eg bare et emne. eg valgte og lage en nettside til spillet Just cause 2, med tips, video, bakgrunder og mer.

Siden er:
http://justcause2.tk/

Hva tenker du? hva kan eg gjøre annerledes?
(siden er enkell og google innspirert).
(og ja, eg vet det er noe gale med og komme seg fra Contact til Home. jobber med og fikkse det).
medlem i 165 måneder
 

Re: Min første html side, hva tenker du?

Innleggav Brakkvatn » man 10.01.2011 19:23

Jeg syntes siden ser flott ut jeg. Enkel og lettfattelig. Får nesten lyst å kjøpe Just Cause 2 nå :) Er det multiplayer på det?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Min første html side, hva tenker du?

Innleggav matgal » tir 11.01.2011 0:26

Brakkvatn skrev:Jeg syntes siden ser flott ut jeg. Enkel og lettfattelig. Får nesten lyst å kjøpe Just Cause 2 nå :) Er det multiplayer på det?


Takk for svar:)
Nei, det er det som mangler.... men alt annet er bra. anbefaler deg og laste ned demoen og prøve det!
medlem i 165 måneder
 

Re: Min første html side, hva tenker du?

Innleggav myPhone » ons 12.01.2011 1:41

Hei, tenkte jeg skulle komme med litt tilbakemelding som du kan bygge videre på.

Begyn å bruke <div> (som hovedsaklig brukes som en ramme rundt andre html objekter) og se på css classes. (for eksempel <div class="bodywidth"></div> og
Kode: Merk alt
<style>
.bodywidth{
    width:875px;
    margin: 0px auto;
}
</style>

). HTML er på en måte en blueprint, mens css får det til å se ut slik du vil at det skal være. Om du lurer så er forskjellen på class (.class) og id (#id) i css, så er det at en ID kun skal bli brukt en gang per side.

Dette kan blant annet erstatte tabellen som ikke trenger å være der.

Videre kan du bruke align:center (css) eller align="center" (html) istedet for <center>.

<txt> er ikke html. Du kan derimot bruke <p></p> (p står for paragraph)

Håper du får noe ut av dette!

P.S. w3schools er din venn :D

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Min første html side, hva tenker du?

Innleggav matgal » ons 12.01.2011 18:14

Takk for tipsene!!!
Flott side og, der kan eg lære mye.
Men lurer på hvordan man kan få sidefaner eller slikt. slik som på denne siden hvor det er sidefaner med "siste fra forum" og ubesvarte".
medlem i 165 måneder
 

Re: Min første html side, hva tenker du?

Innleggav myPhone » ons 12.01.2011 18:20

For å gjøre dette legger du to div-er ved siden av hverandere ved å bruke css style float:left; (gjerne innefor en div som selv er sentrert på siden) og gir dem tilsvarende bredde properties.

Jeg laget denne for et innlegg her for en stund siden, men den kan vel også brukes for å besvare ditt spørsmål. http://alpha.thomas-online.no/howto.html

<script> biten er det som gjør at den endrer størrelse når man trykker på den minste kolonnen, men det kan bare ignoreres. (Var nemlig akkurat dette som noen lurte på hvordan de kunne gjøre)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 


Returner til XHTML/HTML



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere