Trenger hjelp til webside. Alle ellementer flytter på seg.

Trenger hjelp til webside. Alle ellementer flytter på seg.

Innleggav thokro » søn 17.10.2010 18:13

Hei. Jeg går på Andvent datateknologi på HiO. Jeg har fått i oppgave å lage en web-side "om meg" der man legger ut oppgaver og div fakta om seg selv. Jeg har lagd en veldig enkel side om dette. Link: http://www.stud.hio.no/~s171690/. Hvis man prøver å gjøre browseren(firefox,safari, osv..) mindre flytter menylinje, tekst ol. seg slik at alt ser helt jalla ut. Hva må jeg gjøre med siden for at dette ikke skal skje? Hvis man f.eks forsøker å gjøre bilde mindre på denne siden (mac1.no) beholder alle elementer samme posisjon hele veien, det eneste som skjer er at alt flytter seg litt ut mot venstre.

Kan noen hjelpe meg med dette. Er det noen som har spurt om det samme før, send meg gjerne link til dette.

Takk for all hjelp!

thokro
medlem i 193 måneder
 

Re: Trenger hjelp til webside. Alle ellementer flytter på seg.

Innleggav quadra800 » søn 17.10.2010 19:23

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men vil bare si at det heter "portefølje" på norsk, ikke "portfolio" (eng).
;)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Trenger hjelp til webside. Alle ellementer flytter på seg.

Innleggav Kringon » søn 17.10.2010 20:14

sleng en div-tag utenpå alt du har skrevet (inni body-tagen) og gi denne en bredde som ikke er %. f.eks: 32em.

Kode: Merk alt
<div style="width:32em;">

DIN KODE HER

</div>


SPM: Er det noen grunn til at du sentrerer innholdet ditt på den måten du gjør det? Det virker litt tungt å gi alle elementene dine bredder i høyre og venstre for å få ting sentrert. Sleng på en "margin: 0 auto;" på den ytterste div-en så er det sentrert.

Og btw: Simen Hagen gir dere vel godkjent omtrent uansett hva det er dere dukker opp med ;) Det er javan som teller i år...

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Trenger hjelp til webside. Alle ellementer flytter på seg.

Innleggav thokro » søn 17.10.2010 21:41

takk for svar. Jeg skal prøve dette:). Du kjenner Simen eller?

Tror ikke vi skal ha java faktisk.
medlem i 193 måneder
 


Returner til XHTML/HTML



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere