Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Innleggav rios » ons 17.02.2010 10:41

Jeg skal prøve og legge inn ett lite java program inn i en nettside/html
fil, men hvet ikke helt åssen jeg skal komme i gang med det, har søkt noe
på google, men ikke funnet helt den riktige siden..Gidder du og dytte meg
i riktig rettning eller? eller har du noe gode eksempler, sider jeg kan se
på?
medlem i 193 måneder
 

Re: Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Innleggav ak » ons 17.02.2010 11:59

Vanlige Java programmer kan ikke legges inn i nettsider, kun applets.

De legges inn slik,
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/gui ... _tags.html

Du må endre code, codeBase og eventuelt legge inn et par PARAM tagger, se dokumentasjonen til appleten.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Innleggav rios » ons 17.02.2010 13:38

hmmm, okay, ble litt avansert det der for meg:)

Men skal se på det, men tror ikke jeg skal gjøre det vanskeligere en det det er da...

Det jeg skal gjøre er egentlig bare å lage en enkel html side, be brukeren om input, lese den, og få ut det brukeren spurte om....Så jeg har laget en html fil, og ett java program som jeg vil at de skal sammarbeide sammen, eller virke sammen da på en måte...

Han jeg rådfører meg med skrev i en mail at jeg skal liksom skal få java filen til å spytte ut html koden til meg...skjønte ikke helt det her da...skal jeg liksom i java pr mitt få ut html siden min?

sorry vis d ble rotete:)
medlem i 193 måneder
 

Re: Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Innleggav ak » ons 17.02.2010 13:51

Det han da snakker om er Java Server Pages , eller en Java Servlet. Det er litt det samme som PHP, men i Java. Følgelig trenger du også en server som støtter denne teknologien.

http://www.jsptut.com/ er helt ok (bare det første jeg fant med Google), men jeg tror dette blir for vanskelig for deg. Du må kunne grunnleggende Java først.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Innleggav rios » ons 17.02.2010 14:03

DIGG....tror kanskje det er det her jeg leter etter...:) Jeg kan btw java, eller kan og kan, sto på eksamen..Men da skal jeg lese meg opp og se om jeg får til å ha ett lite java på nettsiden min:)

Takk for hjelpen:)
medlem i 193 måneder
 

Re: Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Innleggav rios » tor 18.02.2010 22:08

Jeg har bare ett dumt spm....Vis jeg har ett java program, ett veldig lite ett, som jeg vil presenter i html siden min..,hvordan går jeg frem da? Har sett eksempler med c++ koding, men det jeg har er java....


Enkelt...har et java program som jeg vil ha på nettsiden min? Svar detaljert pleas:)

På forhånd takk:)
medlem i 193 måneder
 

Re: Legge inn ett java program ved en htmlfil/nettside

Innleggav ak » tor 18.02.2010 23:27

Det er ikke så lett. Som sagt må serveren støtte java, i praksis skriver man programmet om til en Servlet og så kjører man Tomcat eller lignende programvare. Det finnes masse ressurser på nettet hvordan man skriver Servlets, ikke aktuelt at jeg repeterer det her.

Hvis programmet kjøres i cli og du har en webhost som lar deg kjøre programmer kan du selvfølgelig også laste opp din .jar og en JVM, og så starte disse to med system() i PHP. Men det tror jeg neppe gir ønsket resultat.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til XHTML/HTML



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]