Ie 6 warning.

Ie 6 warning.

Innleggav MacMæen » fre 22.08.2008 12:19

Hei. Mulig feil sted å poste denne, men er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med en liten ting?

På pondus.no dukker det opp en rød linje som sier "Det hadde vært allright om du brukte en annen nettleser en IE 6". (forutsatt at du bruker ie 6 da). Er det noen som kan fortelle meg nøyaktig hvordan den kodes? Har lest kildekoden til siden, men ble ikke klokere av det.

Arbeider nemlig med en side som ser aldeles herpa ut i IE 6, og tenkte at jeg skulle opplyse de stakkars folkene her i verden som enda ikke vet sitt eget beste, om at det er på høy tid å bytte nettlser.

Har funnet scripts som gir meg en pop-up om du bruker IE 6, men det er ikke det jeg er på jakt etter. Kun en enkel linje på siden som forteller at du skal bruke en annen nettleser.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Ie 6 warning.

Innleggav Widget » fre 22.08.2008 22:23

Nå spørst det hvilket språk du programmerer i. Eks i javascript kan du skive noe sånn som dette.
Kode: Merk alt
if (document.all && /MSIE 6/.test(navigator.userAgent)) {
...
}

i PHP vil det se mer slik ut;
Kode: Merk alt
if (strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'MSIE 6')) {
...
}

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Ie 6 warning.

Innleggav Mega_Therion » fre 22.08.2008 23:09

Bruk denne:

<!--[if lte IE 6]><div id="advarsel">Skriv advarselen her og style den som vanlig i stilarket ditt</div><![endif]-->

Kan sees in action på http://www.motherocean.no
Sist endret av Mega_Therion den lør 23.08.2008 10:07, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Ie 6 warning.

Innleggav fmortens » lør 23.08.2008 5:27

hvorfor avslutter du en div med en p?
medlem i 242 måneder
 

Re: Ie 6 warning.

Innleggav Mega_Therion » lør 23.08.2008 10:09

Sorry – rettet det nå. Poenget er at du kan bruke en div eller span eller avsnitt (p). Selv bruker jeg p, men endret den til div for enkelhets skyld…

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Ie 6 warning.

Innleggav MacMæen » man 25.08.2008 12:25

Takker så meget. Fungerte utmerket.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til XHTML/HTML



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]