Hvordan flytte webdomene?

Hvordan flytte webdomene?

Innleggav Totoro » fre 11.01.2008 19:09

Kanskje ikke riktig kategori, men....

Vi har et eget webdomene (.com) som vi har hatt på et webhotell i flere år. Stadig vekk har det oppstått problemer med at regninger ikke kommer til oss og siden blir borte pga manglende betaling.

Nå har websiden blitt borte IGJEN og denne gangen er det ikke pga manglende betaling. Vår kontaktperson er lite tilgjengelig og siden vår har vært nede i 5 dager uten at vi har fått noen forklaring. Hele greia begynner egentlig å virke veldig useriøst.

Er det noen som har erfaring med å flytte et domene fra en webhotellleverandør til en annen? Er dette relativt enkle greier? Vil jo selvfølgelig beholde navnet da vi har flere hundre faste besøkende hver dag.

Tips mottas med takk.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav iBjorn » fre 11.01.2008 19:27

Jeg flyttet et domene fra FastName til one.com for en drøy måned siden, og det gikk veldig greit. Jeg kontaktet one.com og de ordnet alt med unntak av det som framgår av teksten nedenfor. Den er sakset fra en e-post jeg mottok i forbindelse med overflyttingen.

LINK FOR Å FLYTTE DOMENET:
https://www.one.com/auth-id.do?ocode=3u360ju360 (koden er fake)
Klikk på ovenstående link. For at vi kan flytte ditt domene er det
nødvendig at du opplyser Auth-ID-koden til oss via ovenstående link.
Denne får du av din nåværende tilbyder.


Jeg ringte FastName og fikk koden og dermed var det i orden i løpet av et par- tre dager.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav Swordfish » fre 11.01.2008 19:35

Skal gå greit å bare kontakte din nye leverandør. Men du må nok få en slik kode fra den forrige leverandøren før du får flyttet.

Skal normalt sett ikke være noe problem å få satt opp den nye serveren med sia di før du flytter domenet, slik at nedetia blir kortest mulig.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav weaver » fre 11.01.2008 19:39

.no-domener trenger ikke EPP kode når man flytter. Bare bestill flytting fra nettsiden til din ny leverandør. Du må bekrefte ved å svare på epost eller telefon. Det tar ca 24 timer å fullføre; WHOIS må oppdateres og de nye navnetjenerne må forplante seg.

Jeg ville forresten ikke valgt One.com. Du kan ikke ha video- eller musikkfiler på webhotellet. de sperrer det uten forvarsel. Det er både min og mange andres erfaring...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav iBjorn » fre 11.01.2008 19:56

Trådstarter har .com-domene.

På one.com står det:

    Hvordan kan dere tilby fri trafikk?
    Vårt unike oppsett gir oss muligheten til å tilby våre kunder fri trafikk på sine webhotell. Flere av våre konkurrenter vil hevde at dette er umulig. Ikke desto mindre har vi siden 2002 levert denne tjenesten til våre kunder. I dag har vi kunder som har over 25 millioner treff og mer enn 1000 Gb trafikk per måned.

    Vi tilbyr imidlertid ikke våre kunder å ha sin downloadside hos oss. En download-side er en side hvor hvert treff genererer mer enn 1 MB trafikk.

Video legger man vel som regel på YouTube eller Google Video og musikk kan jo for eksempel legges på box.net eller mediafire.com.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav Totoro » fre 11.01.2008 21:31

Da håper jeg at jeg kan få den auth koden fra webhotellet jeg leier fra nå. Om den fyren bare kunne svare på e-postene jeg har sendt.....

Finnes det noen annen måte å få tak i denne koden?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav admin » fre 11.01.2008 21:55

One.com kan ikke tilby ubegrenset trafikk.. Hadde de gjort det hadde Mac1/i1, Aftenposten, VG, Dagbladet osv. vært hostet der for en tier i måneden. Det er en grunn til at vi har vår egne servere i en egen rack. There's no such thing as a free lunch.

One.com tilbyr deg "fri trafikk", men det minuttet du bruker mer enn det de til enhver tid definerer som "fri trafikk" stenger de deg ute. One.com har flere hundretusen kunder, hadde samtlige begynt å bruke bare 10GB i måneden hadde hele korthuset rast. One.com gambler på at 99% av deres kunder ikke bruker noe som helst av sin ubegrensede trafikk og de som bruker for mye av enten trafikk eller CPU kaster de ut.

Angående det å flytte domener, så vil jeg alltid ALLTID anbefale å ta kontroll over domenet selv og ikke la din webhost gjøre det. Flytt ditt domene til en leverandør som f.eks. Domeneshop.no og pek heller domenet til hvilken som helst leverandør du har av websider. Da kan du ta med deg domenet til en ny webleverandør når som helst.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav Totoro » fre 11.01.2008 22:10

Det var kloke ord admin. Såfremt jeg får tak i den koden, skal jeg holde på den selv.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav iBjorn » man 14.01.2008 19:16

I lys av admins relativt kritiske holdning til one.com er det et artig lite paradoks at one.com er ett av de firmaene som gir deg poeng på bonus1.no...

;)

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hvordan flytte webdomene?

Innleggav charl8 » ons 27.05.2009 11:26

Fra one.coms forretningsbetingelser:

"Det er som utgangspunkt fri trafikk. Dog forutsettes en normal trafikkavvikling som ikke forstyrrer trafikken for andre
kunder. Såfremt kundens trafikk forstyrrer andre, har One.com rett til å lukke kundens webhotell uten forvarsel og/eller
til å oppkreve en særskilt avgift for trafikkforbruket. One.com har rett til enerådig å vurdere om overtredelse har funnet
sted eller ikke. Ved lukking av kundens webhotell refunderes ikke eventuelt resterende forutbetalt abonnement."
medlem i 178 måneder
 


Returner til XHTML/HTML



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]