CSS-layout-problem

CSS-layout-problem

Innleggav magnar » man 22.03.2010 23:24

Hei,

Har slitt i et par dager her med et CSS-problem. Se tegningen: Bilde

Er til et template design dette her hvor jeg vil ha hovedfeltet skal ekspandere seg helt ut til felt 4, og fylle ut artikkelen over den frigjorte plassen fra de to tabellene jeg skal forsvinne.

Ergo kan jeg ikke bruke fast bredde på CSSen.

Noen som har noe genialt triks her...? :-)
medlem i 186 måneder
 

Re: CSS-layout-problem

Innleggav taG » tir 23.03.2010 14:25

Hva med felt 1? Er dette feltet inne i hovedfeltet? Tenker du at hovedfeltet skal sprette ned under felt 1 når det klikkes?
Jeg tror nok du trenger å bruke litt javascript for å få dette til. Du kan eksempelvis ta en titt på jQuery som jeg har lest mye bra om (har ikke prøvd dette selv).

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: CSS-layout-problem

Innleggav rub1 » tir 23.03.2010 14:30

Etter min mening burde du heller lage en annen php fil for visning av artikkelen.
F.eks. single.php, så kan du velge å ikke skrive inn koden til felt 2 og 3. så kan du bruk en annen css fil der felt 4 har ønsket størrelse.

Denne teknikken brukers bla. i Wordpress og jeg bruker den selv på et av mine nåværende prosjekter.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: CSS-layout-problem

Innleggav magnar » tir 23.03.2010 18:19

Takker for svar begge to.

TaG: Ja det er tanken... Hovedfeltet fordeler seg under Felt 1, og det går egentlig ganske fint nå, men problemet er å få felt 4 til å posisjonere seg helt til høyre og få teksten til hovedfeltet til å fordele seg utover der.

Rub1: OK virker jo veldig smart det. Skal se om dette går an i Joomla også... Såvidt begynnt å se på det igjen her nå.
medlem i 186 måneder
 


Returner til CSS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]