css signatur

css signatur

Innleggav Stephenv » tir 23.02.2010 2:48

Hei,

Jeg kan ikke mye om CSS, så jeg fant en tutorial som jeg fulgte og lagde meg en csssignatur til Apple Mail. Men nå har jeg det problemet at jeg har Å i etternavnet mitt og den kommer opp som "Ã¥" i signaturen.

Hvordan kan jeg fikse dette?

Link til tutorial:
http://allforces.com/2006/04/14/css-signatures/
medlem i 197 måneder
 

Re: css signatur

Innleggav Mega_Therion » tir 23.02.2010 22:43

Du kan prøve å skrive å i stedet …

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: css signatur

Innleggav pushit » søn 28.02.2010 1:01

Flott tutorial :)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: css signatur

Innleggav åttitre » søn 28.02.2010 1:45

Takk for tipset. Denne var jo rett og slett litt vakker! Nice one :)
medlem i 239 måneder
 

Re: css signatur

Innleggav pushit » søn 28.02.2010 14:09

Er det forresten noen som vet hvordan jeg setter samme type signatur inn i et Word-dokument? Kunne tenke meg å lage en tilsvarende med navn og adresse, som en slags firmalogo. Kanskje lettere å lage en png?!

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: css signatur

Innleggav åttitre » søn 28.02.2010 15:28

Tenker du i toppteksten eller bunnteksten? Det fine med mac+word er at man kan bruke EPS (vektor) og som regel er utskriften fin for mac. Men så fort du gir dokumentet til windowsverdenen, blir bare alt meget ufint. Med PNG, JPG etc blir ofte kvaliteten dårlig om man skal holde str på dokumentet nede. Jeg har ingen gode erfaringer med PNG.
Jeg håper det er noen i forumet her som kan gi deg et godt svar på løsningen. Word kan jo hente fra url når dokumenter åpnes, men hva skjer når det ikke er internett tilgjengelig. Skulle gjerne sett en god løsning på dette selv, akkurat som mail signaturen. Den var fiffi!
medlem i 239 måneder
 

Re: css signatur

Innleggav pushit » søn 21.03.2010 0:22

Topptekst primært, det spiller egentlig ingen rolle. Jeg scannet i sin tid inn håndsignaturen min og bruker denne til å signere dokumenter jeg skriver i Word (må spare på blekket). Dette funker fint til utskrift, men det er jo bare noen få streker (funker forøvrig fint i Windows også, der jeg opprinnelig kommer fra).

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til CSS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]