scrollbars

scrollbars

Innleggav srb » man 25.08.2008 10:28

har surfet litt rundt for å finne ut hvordan få til en annen løsning på scrollbaren, enn at det kommer opp dette "scrollhåntaket". Det funker til sitt bruk, men nå er jeg ute etter mer den løsningen hvor man kan trykke på pil opp eller ned ... funksjonen skal være i auto selvfølgelig. Dette har jeg altså ikke funnet oppskriften på enda - helt...
har funnet dette,
Kode: Merk alt
div.scroll {
height: 200px;
overflow: auto;
border-bottom:1px solid cccccc;
}
men vet ikke hvor jeg skal plassere det i koden.
medlem i 193 måneder
 

Re: scrollbars

Innleggav taG » man 25.08.2008 12:07

Jeg tror du tenker deg en Flash-basert scroll-løsning. Meg bekjent er dette ikke mulig med cascading style sheets (css) som du her har funnet et random kode-eksempel på.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: scrollbars

Innleggav srb » man 25.08.2008 12:11

javel, hvordan kan en slik løsning bygges da tro?
medlem i 193 måneder
 

Re: scrollbars

Innleggav taG » man 25.08.2008 12:35

En slik løsning er ikke frittstående, krever Adobe Flash og vil også gjøre at du må bygge hele nettstedet i Flash (noe jeg ikke nødvendigvis anbefaler).

http://www.kirupa.com/developer/mx/skin ... ollbar.htm

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: scrollbars

Innleggav srb » man 25.08.2008 12:41

Ok. Takk, nei det er ikke aktuelt nei.
Men, har du et tips utenom dette som er nevnt her for å få til en litt mindre synlig scrollbar... det er noe av hensikten min her. Den scrollbaren som ligger inne er så voldsom å se på, og kan lett ødelegge sidens intensjon ellers i forhold til designet.
medlem i 193 måneder
 

Re: scrollbars

Innleggav ArneArts » man 25.08.2008 12:43

Det er mulig å gjøre dette med javascript, uten flash. Men de aller fleste nettbrukere synes denne typen løsninger er skikkelig irriterende, uansett hvor bra det passer med designet.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: scrollbars

Innleggav srb » man 25.08.2008 12:46

Takk for hjelpen :-)
medlem i 193 måneder
 


Returner til CSS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron