css Zen Garden

css Zen Garden

Innleggav srb » ons 30.04.2008 14:56

Noen som har jobbet med css Zen Garden-siden, og som evt kan rekke opp en hånd og gi meg et hint så jeg får snakke med deg?? :-)
medlem i 193 måneder
 

Re: css Zen Garden

Innleggav olsen89n » tir 06.05.2008 9:44

Jeg har vært inne der, men det er jo ikke så mye du kan gjøre der, untatt lære deg triks og tips på hvordan du kan lage dine egne css stylesheets.
Hvis du er helt ny innen css, så ville jeg gått inn på zen garden, lastet ned et css stylesheet, sett på hvordan det kan og bør se ut. Så gått inn på w3schools.com å lest mer om css generelt.

Første gang jeg lærte css, så leste jeg først mange siden jeg ikke fostå en eneste ting av. Så ble jeg sittende i noen timer å se på en i klassen som kodet css. Da så jeg sammenhengen mellom alt jeg jeg hadde lest, og det han gjorde. Da lærte jeg det.
medlem i 199 måneder
 

Re: css Zen Garden

Innleggav martin » tir 06.05.2008 9:46

Det er sikkert mange her som har prøvd seg på et bidrag til CSS Zen Garden ;)
Jeg har aldri sendt inn mine bidrag, men har laget flere utkast.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: css Zen Garden

Innleggav srb » tir 06.05.2008 9:52

Ja, har arbeidet en del inne på zen garden sidene nå, og begynner å skjønne mer av det ja. Det er LITT trådt å skjønne ALT fra starten av på egenhånd:) Takk for innspillet ditt, tror det er mye sant i det du sier at det er enklere å lære om man er i en ordinær klasse situasjon. Da kan man se hvordan andre gjør tingene man selv har lest om ja. Jeg studerer på nett så det blir annerledes.
Men det er spennende likevel ja:)
medlem i 193 måneder
 

Re: css Zen Garden

Innleggav olsen89n » tir 06.05.2008 10:06

Men er det ikke noe som heter at "Dårlige designere låner, gode designere stjeler." Eller noe i den duren.
Det jeg mener er hvis du hadde lastet ned et css-stilsett, og bruker det selv. Du slipper å publisere det på nett, men prøve deg med å endre farger, tekster og logoer. Så kan du prøve å legge til ting du leser om på nettet, å se om du får disse til å fungere. Senere så kan du bruke litt av det du har lært, pluss litt av det du fant på nettet i et nytt design. Og bara lage nye og nye desigener frem til de begynner å sitte.
medlem i 199 måneder
 

Re: css Zen Garden

Innleggav srb » tir 06.05.2008 10:11

Det er i stor grad det det dreier seg om der slik jeg ser det. Man lærer av hverandre. Man skal ikke bruke andre sitt arbeid uten tillatelse, men man har anledning til å bruke det materiellet der til å lære av. :-)
Studerer du noe sted nå eller?
medlem i 193 måneder
 

Re: css Zen Garden

Innleggav martin » ons 07.05.2008 11:05

olsen89n skrev:Det jeg mener er hvis du hadde lastet ned et css-stilsett, og bruker det selv. Du slipper å publisere det på nett, men prøve deg med å endre farger, tekster og logoer. Så kan du prøve å legge til ting du leser om på nettet, å se om du får disse til å fungere. Senere så kan du bruke litt av det du har lært, pluss litt av det du fant på nettet i et nytt design.

Nettet er fullt av eksempler man kan lære av, og sånnsett er CSS Zen Garden ypperlig. Men det er viktig å hente læring fra flere steder for å få en bred forståelse av CSS.
CSSEdit er et ypperlig CSS-program for de som bruker Mac. I programmet kan du ta hvilken som helst nettside å se og endre på CSS'en med en forhåndsvisning som oppdaterer seg fortløpende 8-)

Samlingen av CSS-teknikker som alle bidragene dekker på CSS Zen Garden vil jeg si er mer eller mindre komplett. Nå dreier det seg mer om design av den siden.

For å mestre CSS skikkelig, er det vel så viktig å kunne HTML. Hvis HTML beskriver innholdet på en god og riktig (semantisk) måte, blir det enklere å beskrive designet med CSS ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: css Zen Garden

Innleggav srb » ons 07.05.2008 11:49

Takk for int tilbakemelding!
medlem i 193 måneder
 


Returner til CSS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]