familie blog

familie blog

Innleggav nathmac » søn 24.11.2013 21:07

Hei.
Jeg er ute etter noe veldig simpelt, men som har vist seg veldig vanskelig å finne.
Så jeg håper noen her inne har noen ideer.
Jeg vil ha en blog slik at venner og familie i utlandet kan følge med på hva vi driver med.

For denne bloggen har jeg tre ønsker:
Den skal være passordbeskyttet (ikke basert på invitasjoner slik at de må opprette brukerkonto slik som Blogger)
Det må gå og kommentere fritt her også uten å opprette brukerkonto (det er jo bare dem med passord som er der alikevel.
Og jeg vil kunne poste fra iphone.

Jeg kan jo lage min egen webside med domene og hele pakka og det er jo ikke så dyrt, men er egentlig bare ute etter en simpel blog og ikke masse jobb :-)

så langt er kanskje Tumblr det nermeste jeg har kommet men du må ha Disqus for å kommentere.

på forhånd takk for all hjelp.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: familie blog

Innleggav ak » man 09.12.2013 22:30

Jeg tror det er naturlig at du ikke finner en slik løsning hos noen som er store nok til å levere dette som en tjeneste. Passord som deles av mange brukere fungere rett og slett ikke i lengden. ("Hvem la ut passordet på Facebook? Nå må vi sende nytt til alle.")

Men du kan jukse, f.eks. bruke wordpress.com med to brukerkontoer (to blogger, men du bruker bare en). Så lar du være å publisere nyhetene, men familien kan likevel lese de ved å bruke den andre kontoen og logge inn. Alle kommentarer blir da skrevet med brukernavnet til fellesbrukeren, så folk må huske å signere.

Antageligvis ville det vært bedre å lage lukket gruppe på Facebook eller Google+, dersom dine bekjente allerede er representert på disse nettsidene.

Alternativet er, som du er inne på, å legge f.eks. en åpen wordpress installasjon på ditt eget domene og så passordbeskytte mappen ved å endre .htaccess filen. Den må du være forsiktig med å vedlikeholde, ellers blir bloggen spammet i filler på null komma niks.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]