Ny på hjemmeside

Ny på hjemmeside

Innleggav Fjompeline » man 01.04.2013 15:11

Hei :-)

Jeg vil lage en hjemmeside som skal se ganske så proff ut... hvor kan jeg finne steder jeg kan begynne?

Takk for svar ,hilsen Eva Kristin..
medlem i 163 måneder
 

Re: Ny på hjemmeside

Innleggav i-Simen » man 01.04.2013 15:43


Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Ny på hjemmeside

Innleggav Fjompeline » man 01.04.2013 16:00

Takk, jeg har sett der.... men hvem av de skal jeg velge? 123. hjemmeside eller??
medlem i 163 måneder
 

Re: Ny på hjemmeside

Innleggav ak » tir 02.04.2013 11:30

Hvis du ikke aner hvor du skal begynne så kan du prøve wordpress.com . Wordpress er egentlig for blogging, men fungerer også til andre, enkle nettsider. 123hjemmeside og lignende løsninger prøver ofte å låse deg til tjenesten

Fordelen med de er at de har eksportmulighet, så det er enklere å ta med seg det du har skrevet til en annen leverandør som bruker Wordpress, eller bytte system når du har lært litt mere om web. (Å bytte system kan likevel kreve at du får professjonell hjelp for å konvertere dataene.)

Skal det virke proft så vil du antageligvis ha ditt eget domene etterhvert, det kan du f.eks. kjøpe på domeneshop.no . Da må du betale litt ekstra på wordpress.com for at du skal kunne bruke det.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ny på hjemmeside

Innleggav Govva » tir 02.04.2013 20:54

Har du mac, så har du noe som heter iweb på din maskin. Kjempebra program å starte med, ihvertfall for min del. Du kan jo se min side. Ikke helt klar ennu, men i hvertfall en start http://www.govas.no

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Ny på hjemmeside

Innleggav Joakim Kristiansen » fre 26.04.2013 20:55

Ville egentlig begynt med w3schools.org og lært meg opp i html og css der :) Gjerne i tillegg til de andre valgene over :) Kan være veldig greit å kunne basics, ettersom du snakker om en "proff" webside.
medlem i 131 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron