Bedriftsnettside kostnad

Bedriftsnettside kostnad

Innleggav jack » søn 25.11.2012 1:29

Hei,

Jeg lurer på hva som er gjennomsnittsprisen for en profesjonell nettside. Både gjennom webfirma og freelancer.

Nettsiden må inneholde

* Unikt grafisk design
* Videoer
* Galleri
* Mulighet til å gjøre betalinger med kort

Noen som har en estimate?
medlem i 212 måneder
 

Re: Bedriftsnettside kostnad

Innleggav Forth » søn 25.11.2012 16:47

Heisann.

Det er flere faktorer en de du beskriver her som kan ha innflytelse på et prisestimat.

Mer relevant om det skal ligge et innholdssystem (CMS) bak og evt om om du har spesielle behov til en slik løsning som strekker seg utover det kanskje en ferdigløsning kan dekke.

Som med det meste får du det du betaler for, Dyktige designere med kompetanse og kunnskap kommer ikke billig, ei gjør heller custom utvikling av funskjonalitet.

Jeg har jobbet som designer og front-end utvikler i drøye 13 år både som freelancer og i byrå.
Med utgangspunkt i at siden kunne designes og tilpasses et eksisterende CMS system og med den informasjonen du har oppgitt ville jeg estimert mellom 40.000 - 50.000,- som freelancer (da uten mange av det jeg mener er esensielle faser som man kun får med forskjellige mennesker innen forskjellige fagfelt hos et byrå) , prisleiet hos et byrå kan hvertfall estimeres til det doble, antagelig et sted mellom 100.000 - 200.000,- men her er det også som nevnt flere mennesker og en mer omfattende prosess som igangsettes.

Det er fort gjort å glemme at prosessen med å utvikle et profesjonellt nettsted er langt mer omfattende en man skulle tro.
Du skal gjennom blandt annet en brainstorming og raffineringsfase, en prosjektbeskrivelse og spec, wireframing, visuelle skisser og korrektur og endringer på disse, interaksjonsdesign og brukeropplevelse, prototyping, teknisk behovsanalyse samt utvikling front-end og back-end, implementasjon, brukertesting og en vedlikeholdsplan.

Ønsker du disse tingene utført av fagfolk og ikke studenter, nyutdannete eller hobbydesignere/utviklere koster det penger :)

merk dog at dette er estimater og det er veldig vanskelig å gi et reelt estimat uten en noe mer omfattende spec på prosjektet.

Merk også at jeg lister alle disse stegene i prosessen fordi du etterlyser et profesjonellt utviklet nettsted, man kan i mange tilfeller hoppe over et eller flere steg men i de fleste tilfeller går dette da utover sluttreslutatet.

Ta gjerne kontakt med meg på PM om du ønsker å snakke mer konkret om prosjektet ditt. Da evt som et potensiellt prosjekt hos byrået jeg jobber i :)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Bedriftsnettside kostnad

Innleggav jack » man 26.11.2012 20:15

Hei Forth,

Tusen takk for utfyllende svar.

Akkurat nå er jeg i en fase der vi bare gjør research på en potensiell arbeidsplan - men skulle det bli noe så kan jeg godt ta videre kontakt.

Takk
medlem i 212 måneder
 

Re: Bedriftsnettside kostnad

Innleggav RobinMills » ons 12.12.2012 9:40

Merk også at jeg lister alle disse stegene i prosessen fordi du etterlyser et profesjonellt utviklet nettsted, man kan i mange tilfeller hoppe over et eller flere steg men i de fleste tilfeller går dette da utover sluttreslutatet.




--------------------------------
A New Generation of DVDs, the Key to Getting Lucky in Strike Back Seasons 1-3 DVD
medlem i 140 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]