Lage en hjemmeside, der nye artikler kommer øverst..??

Lage en hjemmeside, der nye artikler kommer øverst..??

Innleggav rios » tir 17.01.2012 0:25

Hei, jeg har nå laget en hjemme side med ditten og datten på, men det jeg lurer litt på er hvordan man skal lage en frontside eller velkommst side til selve nettsiden din? Og da mener jeg hvordan man skal generere at de nye artiklene kommer øverst med et lite fortekst og linking videre til artikelen, siste saker, arkiv osv...hvordan organisere man dette? Finnes det noen hjelpeverktøy der ute? Leste litt om drupal, men veit ikke helt om det er det jeg leter etter...??


Håper dere forsto den vage forespørrselen min...Det er bare hvordan jeg setter opp en orginal forside til nettsiden, som viser de ny artiklene, som linker videre, og som viser til tidligere artikler på selve siden...Som som de vanlige nettsidene fungerer, der de nye artiklene kommer først...

Veldig mye rot, men fikk frem det jeg ville:)

På forhånd takk:))
medlem i 193 måneder
 

Re: Lage en hjemmeside, der nye artikler kommer øverst..??

Innleggav anderstangen » tir 17.01.2012 19:16

Da trenger du ihvertfall et cms system som Drupal/Wordpress el.

Mer råd er det vanskelig å gi når du ikke opplyser om hvordan du har laget websiden idag :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Lage en hjemmeside, der nye artikler kommer øverst..??

Innleggav iBjorn » tir 17.01.2012 20:14

Du kan for eksempel bruke Rapidweaver eller Sandvox også. Da må "forsiden" din være av typen "blogg". Den umiddelbare ulempen ved ikke å bruke Blogger, WordPress, Drupal, Joomla, LiveJournal, ExpressionEngine eller et annet content management system (CMS) er at du bindes til den maskinen der du har filene. WordPress er lett å bruke og har tonnevis av plugins/widgets som enkelt og ofte gratis lar deg legge til det meste du kan drømme om av funksjonalitet. Det finnes masse bra temaer/themes også, både gratis og kommersielle. Det er relativt innviklet å lage dine egne themes, men det går ganske greit å gjøre tilpasninger på eksisterende (themes). Merk deg at det er forskjell på WordPress.com og WordPress.org.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Lage en hjemmeside, der nye artikler kommer øverst..??

Innleggav rios » lør 28.01.2012 17:26

Takk for svar gutter:)) Jeg gikk for wordpress... Funker fett forsatt, sliter litt med hvordan jeg skal få til søke feltet, men det ordner vel seg etterhvert...Hadde laget en statisk side på forhånd, og overførte den til wp, og nå er den dynamisk, der alle de nye postene som kommer, kommer øverst...:)
medlem i 193 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere