Problem med link til egne filer i iWeb

Problem med link til egne filer i iWeb

Innleggav Jonm » lør 10.09.2011 12:14

Driver og snekrer et websted i iWeb, og vil legge inn link til en pdf-fil på min HD. I Inspector er det en av mulighetene jeg kan velge under "Kobling", men når jeg velger "en fil" og velger filen jeg vil ha, kommer den ikke opp når jeg aktiverer hyperkoblinger. (denne funksjonen virker ellers greitt både med koblinger til eksterne sider (på nettet) og andre sider i mitt domene.) Virker denne funksjonen ganske enkelt ikke, eller er det et knep jeg må gjøre for å få det til?

Fant forøvrig et engelsk websted med mange fine tips om bruk av iWeb: http://www.allaboutiweb.com, men det var dessverre ikke noen løsning på dette problemet der.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Problem med link til egne filer i iWeb

Innleggav ddybing » lør 10.09.2011 20:36

Hoster du siden fra Macen?
Og gjør du det i Bibliotek>WebServer>Documents?
Ville anbefale å legge filen der, under Documents. Sånn jeg pleier å gjøre det er å lage en egen mappe for filer, bilder etc og en for selve siden. Enklere å organisere.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Problem med link til egne filer i iWeb

Innleggav Jonm » søn 11.09.2011 16:09

Takk for tipset! Jeg prøvde før å legge fila i Brukere/[meg]/ Bibliotek/Application support/iWeb, der hvor domenet foreløpig ligger, men det funket altså ikke.

Du mener hovedbiblioteket på HD, ikke brukerbibliotek?

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Problem med link til egne filer i iWeb

Innleggav ddybing » søn 11.09.2011 19:46

Application support mappen er til selve programmet og har ikke noe med nettsiden din å gjøre.
Ja, mente biblioteket som ligger under /, altså på harddisken din, ikke biblioteket under brukernavnet ditt :-)
Der du må legge nettsiden er her : /Bibliotek/Webserver/Documents.
Legg alle filer og bilder og alt annet materiale der som du ønsker å bruke på nettsiden din, og organiser dem slik at de er enkle å finne i iWeb og linke de.
Husk at dette kun gjelder hvis du skal hoste på hjemmenettet og fra en av maskinene på nettet!

Håper det var til hjelp :-)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron