Forum programvare til nettside..

Forum programvare til nettside..

Innleggav Snuppiscnapp » tir 16.08.2011 14:27

Hei.

Har gått til et innkjøp av et domene. Jeg skal ha et forum der, jeg kan IPB, men jeg vet ikke om jeg vil videreføre dette forumet, da nesten alt har blitt java-basert i den nyeste versjonen.

Videre så synes jeg at de har lagt til unødvendig mye tomrom i forumoversikten og i selve postene. vBulletin & phpBB virker til å være langt mere kompakt i så måte.

Og etter å ha vært inne på vBulletin sine sider virker det på meg som at de ikke bruker så mye java som IPB. Stemmer dette? Så spørmålet blir jo; Skal jeg videreføre IPB på den nye nettsiden eller skal jeg bytte til vBulletin / phpBB? Hva er fordelene og ulempene med IPB kontra vBulletin / phpBB?

Noen tanker?
medlem i 214 måneder
 

Re: Forum programvare til nettside..

Innleggav ak » tor 25.08.2011 15:36

Hei, lovlig sent svar dette, men her er noen tips:

Ulempen med vBulletin er at systemet legger veldig mye ting og tang i databasen. Det gjør det litt komplisert å holde styr på hva som egentlig er aktivert, eller å flytte siden til en ny server. Man kan heller ikke bruke vanlige verktøy (tekstredigering, versjonskontroll) for å redigere maler osv, man må bruke uendelig mange klikk i kontrollpanelet.

Hvis du vil prøve noe nytt så synes jeg Vanilla Forum har gjort mye riktig med brukergrensesnittet, selv om funksjonaliteten fortsatt er litt laber på en del områder.

phpBB er fortsatt helt greit etter min mening, ihvertfall hvis du synes ipb er ok. Har hørt lite fra phpBB, men de har faktisk litt utvikling på gang.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere