Sette inn tekst i DreamWeaver i ferdige design fra Photoshop

Sette inn tekst i DreamWeaver i ferdige design fra Photoshop

Innleggav JensJens » man 24.01.2011 15:16

Tittelen sier vel det meste.
Jeg har allerede laget layouten (designet) på nettsiden, men trenger å sette inn tekst.
Er det noe kjapp måte jeg kan gjøre dette på?
Bruker HTML og CSS, men er ganske noob.

- Jens
medlem i 170 måneder
 

Re: Sette inn tekst i DreamWeaver i ferdige design fra Photoshop

Innleggav wbmac » man 24.01.2011 17:07

Regner med du bruker div´s. 8-)

Da tar du bare å setter markøren innenfor div´en å skriver i vei, så sant du er i design- eller kombi design-code view.

Er du i code-view må du lete deg frem til riktige div, klikke innenfor <div> og </div> og skrive til krampa tar deg...

;)
medlem i 224 måneder
 

Re: Sette inn tekst i DreamWeaver i ferdige design fra Photoshop

Innleggav JensJens » man 24.01.2011 20:00

Endte om med å bare endre alt i "padding," siden teksten må litt mer inn enn helt fra kanten, jeg syns det funket :)
medlem i 170 måneder
 

Re: Sette inn tekst i DreamWeaver i ferdige design fra Photoshop

Innleggav wbmac » tir 25.01.2011 0:23

Hele poenget med å bruke CSS er å skille utseende fra innhold. Når du har plassert INNHOLDET innen de riktige div´s, sørger du for PLASSERINGEN i CSS...

8-)

Edit: Selv om CSS ikke er "Rocket science", anbefaler jeg allikevel at du kikker litt på opplærinsgmateriale for CSS. Her er det massse å hente, som vil øke din produktivitet voldsomt! Mye bra gratis info online om enkelt-punkter, men er du helt ny anbefaler jeg Lynda.com el.l. for å få en mer helhetlig inføring.

:-!
medlem i 224 måneder
 

Re: Sette inn tekst i DreamWeaver i ferdige design fra Photoshop

Innleggav JensJens » tir 25.01.2011 18:50

Jeg bruker divs.
Jeg formulerte egentlig spørsmålet veldig dårlig, så jeg mente om det var mulig å få boksen lengre inn enn midten, men tror jeg glemte å skrive hva jeg egentlig tenkte.
Men har funnet ut av det! Takk for hjelpen!:P
medlem i 170 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron