Wordpress bilde album/galleri

Wordpress bilde album/galleri

Innleggav NewBee-Petter » søn 21.11.2010 1:43

Hei, jeg sliter litt med å finne en bra måte å presentere våre bilder på, samt å organisere bildene vi laster opp til album/galleri. Jeg har landet litt på "NextGEN Gallery" 'plain install', men jeg liker ikke måten utvikleren tenker på, mulig det er meg som er litt vrang, men hele den klikk å dra greia funker ikke med mange album og galleri. For meg er et galleri en samling av album, som igjen inneholder mange bilder.
Så, jeg trenger litt inspirasjon, litt ny-tenking til hvordan dette kan løses.

Det viktigste er at det er oversiktlig å administrere, samt at det gir besøkende en god opplevelse.
Trenger ikke et lass av fancy funksjoner, men rent å pent. (ikke for enkelt)

Så fyr løs om du har noen tips.

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Wordpress bilde album/galleri

Innleggav adiabatic » man 20.12.2010 22:26

Heisann,

Vet ikke om du har funnet svar, men jeg kan ihvertfall anbefale http://piwigo.org/. Det er et stand alone produkt, men av alle løsningene jeg har prøvd er denne den beste.
medlem i 168 måneder
 

Re: Wordpress bilde album/galleri

Innleggav NewBee-Petter » man 20.12.2010 22:31

Takker for tips, skal se litt på det. Håper det lar seg implementere i wordpress.
Er ikke fornøyd med Nextgen gallery enda. :-)

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Wordpress bilde album/galleri

Innleggav adiabatic » ons 22.12.2010 20:52

Nei, Nextgen kan ikke sammenlignes med Piwigo. :-)

Gi it a try.
medlem i 168 måneder
 

Re: Wordpress bilde album/galleri

Innleggav NewBee-Petter » man 17.01.2011 13:19

Hei, Piwigo er ble installert for en stund siden, og alt fungerer knall.
Ser veldig bra ut, og veldig oversiktlig og raskt. Beste jeg har testet hittils.
Men jeg hadde håpet på at det var litt mere støttet med tanke på plugins til wordpress.
Har prøvd å knote litt med piwigo press, men det er ikke helt 100% med wp 3.0.4, bl. kommer den ikke opp med noe thumbnails på wp siden/widget'n.

Hvordan er det å linke til blog, facebook, slik at man kan laste/bruke bildene fra piwigo?
Til og med fruen likte dette, noe som er viktig da det er hun som er "brukeren".:o)

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron