Publiseringsfeil med iWeb og domeneshop

Publiseringsfeil med iWeb og domeneshop

Innleggav sivi » lør 16.10.2010 0:07

Hei!
Jeg er veldig ny på iWeb.
Jeg har laget to sider der, den ene med one.com uten problemer,
og en med domeneshop.no.
Her får jeg bare opp feilmeldinger når jeg publiserer:
Publiseringsfeil
Det oppsto en feil under kommunikasjon med FTP-tjeneren. Prøv igjen senere, eller ta kontakt med tjenesteleverandøren.


Kan godt hende at dette er et lett problem, men her står jeg uten svar..
Når jeg sjekker (i Google Chrome om dette har noe å si, men det virker ikke i Opera eller IE heller..) så funker noen sider, men på halvparten får jeg opp
Object not found!

The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.


Er det noen som kan være så snill å hjelpe meg? Føler meg helt hjelpeløs..

På forhånd takk! :-D
medlem i 161 måneder
 

Re: Publiseringsfeil med iWeb og domeneshop

Innleggav Jarl Arntzen » tor 21.10.2010 11:08

Hei.

Litt uklart hvordan du publiserer websidene men jeg tar sjansen på at du overfører html-sider via FTP.

1. Domeneshop er Linux-basert og gjør følgelig forskjell på store/små bokstaver i filnavn. Dermed blir det slik at om du laster opp filen Eksempel.html og tester den i en nettleser ved å taste inn dittdomene.no/eksempel.html så vil dette svikte siden filnavnet i dette tilfellet starter med stor "E", ikke liten.

2. Jeg husker ikke i farten om det trengs noen magiske innstilliger for å få FTP til å fungere mot Domeneshop men de har ganske utførlig dokumentasjon om FTP hvis du ikke allerede har prøvd den. Dessuten er de ganske raske til å svare på mail :)
medlem i 161 måneder
 

Re: Publiseringsfeil med iWeb og domeneshop

Innleggav Unkny » tir 26.10.2010 14:26

Har flere hos http://fastline.no Ingen problemer.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Publiseringsfeil med iWeb og domeneshop

Innleggav sivi » tir 26.10.2010 19:41

Hei!
Takk for hjelpen :-)
Jeg prøvde meg litt frem med endring av filnavn osv. (både i nettleseren, og i iWeb) men står fortsatt uten svar. Føler det er en veldig lett ting, som jeg bare ikke skjønner..
Jeg tror ikke problemet ligger hos domeneshop egentlig, men jeg vet ikke. Tror dere det vil være best å bytte til f.eks http://www.one.com? De har jeg bare gode erfaringer med :-) Noen som vet om dette er stress/ om det kommer mellomlegg?
medlem i 161 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere