Plassering av AP Div

Plassering av AP Div

Innleggav M13 » tor 10.06.2010 11:58

Hei
Når jeg legger inn AP Div i Dreamweaver CS3 har jeg problemer med plasseringen.
Den holder seg på plass venstrestillt i margen, men horisontalt blir plasseringen variabel. Jeg har satt inn flere ap div'er, forskyvningen øker nedover siden. Dette selv om Position er satt til: absolute. Det ser riktig ut når jeg jobber, men vises feil Safari.

Noen som vet hvordan jeg får løst dette?
Jeg jobber hovedsakelig i CSS, design mode.

Takk til de som kan svare meg :-)
medlem i 179 måneder
 

Re: Plassering av AP Div

Innleggav myPhone » tor 10.06.2010 20:31

Hm, dette skjønte jeg ikke mye av. Antar at du mener at det varierer vertikalt?
Den mest vanlige grunnen til at mange sliter med absolute div-er er fordi de jobber inni en div som er relative (en relative div blir en ramme, og når man har absolute div i den følger den den relative div-ens regler :P ).

God sjangse for at forstår dette feil, men du har altså flere div-er ved siden av hverandere, men safari gjør at top-verdien ser ut til å avvike?

sjekk alle topp verdiene, og pass på at parent ikke er relative med mindre du vil at den div-en skal begrense bevegelsene til dine absolute-posisjonerte div-er

Beste tips: legg ut problemet, så er det lettere å hjelpe

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Plassering av AP Div

Innleggav » fre 30.07.2010 5:15

Er det slikt at du vil at nettsiden din skal være midtstilt? Husker før når jeg startet med webdesign at jeg brukte Ap Div til å midtstille, funket ikke bra.

Det må gjøre er å legge in en div:

."navn" {
height: "antall pixler"px;
width: "antall pixler"px;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}

eksempel:

.content {
height: 500px;
width: 980px;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}

Jeg svarte sikkert ikke på spørsmålet ditt, men inne disse Div kan du legge inn Ap Div slik at de ikke "løper løpsk"

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]