Søkemotoroptimalisering og "ruting" av webside

Søkemotoroptimalisering og "ruting" av webside

Innleggav Millemini » ons 17.03.2010 9:36

Jeg har hjulpet til med å lage websider til familiebedriften. Disse har vi laget med WordPress som plattform og p.g.a. en del surr og rot rundt firmaets norske netthost kjøpte vi et .biz domene hos en amerikansk host og laget siden der. Når sidene omsider var "ferdige" skulle de jo over på det egentlige domenet vårt, (et .as domene, .no med firmanavnet var opptatt da firmaet ble etablert) endte det med at den norske hosten bare "rutet" .as til .biz. Når man navigerer i siden kommer undersidene opp med .biz som domenenavn.

En av medeierene i firmaet er veldig opptatt av søkemotoroptimalisering og å få god rating hos Google og mener at denne løsningen "ødelegger" for dette. Jeg kan ikke noe særlig om det, så derfor lurer jeg på om noen her kan gi noen tips rundt dette...

I Google Analytics står .as domenet som "referral", det samme som treffene via nettbutikken vår på finn.no.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Søkemotoroptimalisering og "ruting" av webside

Innleggav malmin » søn 21.03.2010 19:14

Du må sette opp serveren til å kunne bruke det andre domene, og sette det opp mot serveren med en A-Record.

Legg dog merke til at ikke alle hoster tillatte dette(for at du skal kjøpe domene hos dem, eller sette det opp som ekstra tjeneste)

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]