Skoler for avansert web-"design"

Skoler for avansert web-"design"

Innleggav Holyman » tir 16.02.2010 13:50

Hei!

Jeg lurer på om noen har noen erfaringer med forskjellige utdannelsesinstitusjonen som har kurs rettet mot web. Jeg har god erfaring med både HTML, CSS, Flash og noe JavaScript. Det jeg ønsker å finne er en skole hvor man kan få mer utdypende undervisning i JavaScript, MySQL, PHP.

Anyone? Eller er alle i Norge selvlærte?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Skoler for avansert web-"design"

Innleggav ak » ons 17.02.2010 23:49

Jeg tror mange av de som virkelig er gode har gått vanlig datalinje på universitet eller høyskole, da er det relativt grei skuring å plukke opp PHP/MySQL etterpå.

PHP er veldig enkelt og krever lite struktur, men det krever desto mere disiplin av deg. Jeg er av den oppfatning at det faktisk er lettere (på sikt) dersom du først lærer et mere strukturert språk.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Skoler for avansert web-"design"

Innleggav TDSzevz » tor 18.02.2010 15:02

Vil du bli webdesigner eller programmerer?

På meg så virker det som om det er programmering du vil drive med, og da er det nok som ak skriver veldig greit å gå en datalinje, datateknikk el.

Lærer du deg objektorientert programmering mm. så skal du ikke ha noen problemer med å plukke opp programeringsspråkene som brukes på web.

Hvis du ikke vil ha noen tyngr utdanning på emnet så vet jeg at høsgskolen i sør-trøndelag tilbyr en god del små enkeltemner på webprogrammering.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Skoler for avansert web-"design"

Innleggav Holyman » fre 19.02.2010 12:13

Ja, jeg merker jeg står litt på et skille her nå. Har gått et år på fhs på grafisk design, og har jobbet endel freelance som flash-utvikler/designer. Har vel funnet ut at jeg vil gå mer i web-retningen fremover, og heller evt ta mere ren design senere. Er det noen som har erfaring med HyperIsland i sverige?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Skoler for avansert web-"design"

Innleggav TDSzevz » fre 19.02.2010 14:45

Jeg har nevnt det her på forumet tidligere, men vil du ha skikkelig god informasjon på dette så bør du sjekke storedyret.com/forum der finner du mange som har gått på hyperisland og lignende skoler. Mange eksperter på feltet rett og slett.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron