Wordpress.com eller .org?

Wordpress.com eller .org?

Innleggav macsam » tir 17.11.2009 14:53

Jeg håper det er greit at dette er rett forum å ta opp dette spørsmålet i :-[

1. Er det noen snille mennesker som har lyst å forklare meg forskjellen på å installere Wordpress verktøyet fra .org fremfor bare opprette en vanlig blogg på .com? Hva er fordelene med det verktøyet og er det stress å gjør det?

2. Hvordan kan jeg få et litt mer avansert bildegalleri i "vanlig" wordpress.com, mer enn bare en som åpner bildene i ny fane? Jeg vil ha litt mer Flash funksjonalitet med en "next>>/<<previous" funksjon.

Takk så mye...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Wordpress.com eller .org?

Innleggav ArneArts » tir 17.11.2009 15:17

Hvis du laster ned og installerer Wordpress på egen server står du mye friere til hva du kan gjøre og hvilke plugins du kan legge inn. I tillegg er du sikker på at du eier dine egne data. Du er dog selv ansvarlig for å holde programvaren oppdatert, da det stadig vekk er sikkerhetshull.

Ved å kjøre bloggen din fra Wordpress.com har du litt mindre frihet, men du er garantert å alltid kjøre på siste versjon, du slipper å bekymre deg så mye for oppetid, og du slipper å ha eget webhotell.

Hva du velger avhenger av hvor komfortabel du føler deg med drift og opprettholdelse av et nettsted.

#2 kan sikkert noen andre svare på — der har jeg ikke så mye erfaring.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: Wordpress.com eller .org?

Innleggav macsam » tir 17.11.2009 15:33

Ok takk for svaret ditt. Kjempe fint om kan hjelpe meg med spm #2 også :-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Wordpress.com eller .org?

Innleggav dwr57 » tir 17.11.2009 20:44

Hvis du laster ned og installerer Wordpress, kan du laste ned plugins og det finnes helt sikkert et fett plugin for bildegreiene dine. Problemet med å laste ned er at det er litt krevende. Du skal ha teknisk innsikt og en public server å legge filene. Jeg gjorde denne prosessen med å registrere domene på one.com og det tok meg en halvtime å få bloggen opp. Men jeg har litt teknisk innsikt. Hvis du har ovenstående, vil jeg anbefale dette.

Jeg er usikker på hvor store mulighetene er ved å ha bloggen hos Wordpress, men det er et greit startpunkt uansett.
medlem i 178 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron