Oppstartshjelp med Adobe

Oppstartshjelp med Adobe

Innleggav Yawa » lør 14.11.2009 0:25

Heisann folkens...
Da skal jeg gå igang med oppbygging av en personlig hjemmeside.

Jeg innbilte meg at dette var noe jeg mestret da jeg har gjort det før. Men det er riktig nok en del år siden, og jeg gjorde det nok ikke helt etter boka den gang. Var ikke mer en 15-16 år den gang, så fant fort ut at jeg måtte sette meg ned å lese og studere igjen. Mye har forandret seg siden 03/04 merket jeg...

Programmvare:

Jeg har Adobe CS4 MC som jeg i utgangspunktet har brukt til bildebehandling (Ps), videoreredigering (Pr) og utforme Markedsaviser/DM'er (Id).
I denne Adobe-pakka følger også Dreamweaver, samt diverse nyttige programmer til webutvikling, med. Kjenner ikke til alle mulighetene, men det er jo en haug av muligheter.

Har lest litt på Adobes hjemmeside, og har fått forståelse av at jeg har alle programmene jeg trenger?
Jeg vil være sikker på at jeg har alle programmer jeg trenger før jeg setter igang.


Første spørmålet mitt er:
- Hvilken type spalteordning er mest brukt? Fast, Elastisk eller Flytende? Hva er lettest å jobbe med?
medlem i 177 måneder
 

Re: Oppstartshjelp med Adobe

Innleggav segrov » søn 15.11.2009 22:16

Hei,

det stemmer, dreamweaver er et supert verktøy. Litt tregt og litt vanskelig, men veldig avansert. Du kan - siden du bruker Indesign - teste ut Freeway. Det gjør mye av det samme, men er lettere å lære for Indesign-folk.

Til spørsmålet ditt: Det er klart enklest å ha en fast spaltebredde (fixed width grid). På nett er det også lettest med 1 spalte pr. tekst. Flere spalter gir bare rot og utfordringer.
medlem i 249 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron