Gratis webdesign programmer

Gratis webdesign programmer

Innleggav Kristine94 » ons 16.09.2009 22:19

Hei, Jeg trenger flere gratis webdesigner programmer som jeg kan prøve. Jeg skal lage en egen hjemmeside og kanskje senere en webside for et galleri. Jeg har sett litt rundt, og vet ikke helt hva jeg skal stole på.
Hjelp meg, vær så snill? :)
medlem i 174 måneder
 

Re: Gratis webdesign programmer

Innleggav bohdi » ons 16.09.2009 22:25

Du har kanskje iWeb? Ikkje vrient å bruke, og ser ganske bra ut :-)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Gratis webdesign programmer

Innleggav Pleinar » man 21.09.2009 17:15

Hei.
Jeg er også på utkikk.
Brukte dreamweaver tidligere, men det har blitt noen år siden. Likte dreamweaver ettersom det ga muligheten til å redigere uten å måtte knote for mye med HTML.

Skal lage en side for en skoleklasse jeg jobber med for tiden, ikke noe stort noe, men det er viktig at det er enkelt både for meg og elevene (som forøvrig er barneskole-elever) å redigere i full fart.

Jeg bruker Mac hjemme, men windoze på jobb, så iWeb er vel uaktuelt.

Tips?
medlem i 228 måneder
 

Re: Gratis webdesign programmer

Innleggav Kringon » tir 22.09.2009 8:05

Jeg har ikke vært borte i en "wysiwyg" editor som både fungerer på mac og windows. Hvorfor skal elevene redigere siden selv?

Eneste jeg kan tenke meg er å lage et CMS (content managment system) på nettsiden du skal lage slik at elever kan logge seg inn med brukernavn og passord og så endre på siden.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Gratis webdesign programmer

Innleggav Pleinar » tir 22.09.2009 8:23

CMS hadde vært helt supert. Elevene skal redigere elevtekster. Det blir helt uoverkommelig for meg å skrive inn 40 elevtekster, så den enesete måten å få dette gjort på er at elevene skriver dem inn selv.

Når det gjelder CMS, så skorter det nok litt på kunnskapene mine når det gjelder å lage nettsider med slike ting integrert. Kanskje noen har tips til en god guide?
medlem i 228 måneder
 

Re: Gratis webdesign programmer

Innleggav Kringon » tir 22.09.2009 8:37

Nei nei.

Lag en enkel side og integrer google documents!

Det må da være en fullgod måte å la elevene redigere tekstene på.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere