Indeksering av nettside på google.

Indeksering av nettside på google.

Innleggav Verbal Kint » søn 30.08.2009 0:45

Hei!

Jeg har laget en nettside for en kamerat som driver et firma.
Til tross for at jeg har hørt rykter om at man ikke lenger trenger å melde indeksering til google, så har jeg gjort det på dette nettstedet.

Problemet er at fortsatt ligger det ute en utgave som er fra 29. juli.

Siden er laget i flash, med de begrensninger det medfører for google, men det har jeg også gjort flere ganger tidligere uten problem.

Noen som har tips/innspill?
Som dere skjønner så er ikke markedsbiten på google min greie.

Thanks!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Indeksering av nettside på google.

Innleggav admin » man 31.08.2009 8:52

Det er ingen måte å «tvinge» Google til å indeksere din side på. Google bytter ut indeksen den har for din siden når den selv mener den har en bedre, men du kan jo hjelpe den på vei?

Jeg antar at det er beskrivelsen/description som er feil i Google og dette kan du jo gjøre noe med ved å sette opp META-description tags i HTMLen. Skriv en kort og enkel beskrivelse i beskrivelsen og Google vil etterhvert sannsynligvis bruke den for beskrivelsen av siten.

Utover det, så bør du sørge for å få inngående lenker og Google vil komme innom raskere.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Indeksering av nettside på google.

Innleggav Verbal Kint » fre 04.09.2009 12:54

Takk for svar!

Har gjort som du sa her, og har sørget for en del inngående lenker.
Fortsatt skjer det intet.

Prøvde å kontakte Google Norge via tlf.nr. de har oppgitt, men det kontoret var ikke lenger tilgjengelig.

Noen som vet om en mailadresse som kan benyttes?

Er klar over at man ikke nødvendigvis skal kontakte dem direkte for slike ting, men ønsker å få litt fortgang i ting her..

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Indeksering av nettside på google.

Innleggav Uluen » fre 04.09.2009 15:17

Lag deg en Google Webmasters konto, der kan du få Google til å indeksere nettsteder med en sitemap.xml fil og evt. be om sletting av gammelt rask.

Det er også en del andre nyttige vertøy fra webmasters.
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]