IWeb reinstalert osx

IWeb reinstalert osx

Innleggav Look_at_me » fre 07.08.2009 12:45

Hei jeg sliter med å få opp iweb siden som jeg har laget tidligere.

det begynner med at jeg har laget 2 hjemmesider.. som er lastet opp til domeneshop
sitt web hotell. alt var vel å bra til jeg måtte reinstalere osx på min mac mini.
da forsvant alt fra iweb på maskina.

jeg har fått lasta ned backup fra domeneshop ned på minien, det fungerte fint
men jeg får ikke åpnet backupen filene i iweb.
jeg kan åpne hver enkelt av dem i safari men ikke en eneste knapp eller funksjon for å få den opp i iweb slik at alt er på plass igjen.

http://www.haugenstua.no
http://www.worldsongfestival.net

nå får jeg ikke oppdatert hjemmesiden fordi at jeg ikke får opp hjemmesiden i iweb.
noen som kan hjelpe meg med den problematikken??

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: IWeb reinstalert osx

Innleggav Macini » fre 07.08.2009 12:53

Sidene du har laget i iWeb ligger i en .Sites2 fil, det er denne filen du må ha for å fortsette på sidene dine. Har du en backup, er det bare å finne frem disse filene, hvis ikke må du nok belage deg på å lage sidene på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: IWeb reinstalert osx

Innleggav Look_at_me » fre 07.08.2009 14:44

jeg er som sakt usikker på hvordan det fungere.. men skal teste ut det du skriver.
jeg har fått backupen fra domeneshop....
håper jeg får det til.. så jeg slipper så mye styr med å lage alt på nytt...

men tusen takk så langt
kommer med tilbake melding om hvordan det går.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: IWeb reinstalert osx

Innleggav Macini » fre 07.08.2009 14:54

Det hjelper nok ikke med den backupen, du må ha en lokal backup av mappen den filen ligger i.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: IWeb reinstalert osx

Innleggav Look_at_me » fre 07.08.2009 15:37

ja ok. men da sliter jeg litt... for den backupen ligger på min eksterne hardisk maxtor
som jeg tydelig vis ikke får tilgangs rettigheter til. pga at den er låst og jeg får ikke forandrett lese og skrive rettighetene på.

har prøvd masse forskjellige ting.. men lykkes ikke.
satt i tlf med apple support i time som ba meg gjøre masse rart og det skjedde ingen ting.
trudde dem skulle være litt eksperter jeg da.. dem sa det var enkelt.
og gav med instruksjoner... og ingen ting funka.
så skulle han bare snakke med en kollega av seg og lovte å ringe meg opp igjen.
men det har ikke skjedd ennå. har venta i over 26 timer på at han skal ringe meg,
men enkelt skal det ikke være.

så jeg trenger ikke en ekspert ,, trenger bare en som kan hjelpe meg med å få dette fikset. vet ikke om jeg skal le eller grine lengere.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: IWeb reinstalert osx

Innleggav Macini » fre 07.08.2009 21:13

Er det en Time Machine kopi? I så fall kan du lage deg en ny bruker på maskinen og overføre den gamle brukeren fra TM til Macen og kopiere filene du trenger fra den brukeren.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: IWeb reinstalert osx

Innleggav Sakalav » lør 08.08.2009 6:14

Du klarer nok ikke å få dette opp igjen i iWeb uten å lage det på nytt (identisk med eksisterende side), med mindre du har brukt timemaskin til å ta backup.

Det jeg gjør når jeg skal f.eks. bytte harddisk, formatere, etc. er å ta backup av domain filen til iWeb, for der ligger hele siden (sidene) som er laget.

Filen som du evt. skal ta backup av ved formatering, etc. ligger i: (navnet på hjemmemappen din)/Bibliotek/Application Support/iWeb

Tar du backup av den filen (Domain), så har du full kontroll på iWeb og det du har laget :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: IWeb reinstalert osx

Innleggav Look_at_me » søn 09.08.2009 1:20

Tusen takk for all hjelp....
ja det ble til at jeg måtte lage helesiden på nytt..
men nå er jeg allefall en erfaring rikere. har allerede tatt backup fra datan til maxtor og en usb minnepenn.
så har jeg allefall sikkret meg:-)

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron