Spørsmål om phpBB + Drupal

Spørsmål om phpBB + Drupal

Innleggav iAndrew » man 29.06.2009 22:09

Jeg har begynt å lage en Drupal-side med den flotte modulen for integrering med phpBB-forum. Har i den forbindelse et par spørsmål. Kommer sikkert flere også etterhvert.

1. I installeringsguiden står det at man skal sette avatarstørrelsen i phpBB til 85 x 85 piksler. Er dette en nødvendighet eller kun viktig dersom man skal vise brukernes avatarer noe annet sted enn i forumet?

2. Jeg sliter med at avatarene i forumet forsvinner annenhver gang siden lastes på nytt. Blir altså spørsmålstegn i Safari. Dette skjer i alle nettlesere (unntatt IE6 av en eller annen grunn) og skjer kun når man laster hele siden på nytt, ikke når man viser forumsemnet på nytt ved å klikke på overskriften. Håper noen har vært borti dette før og kan gi en kjapp løsning.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Spørsmål om phpBB + Drupal

Innleggav ak » tir 30.06.2009 4:09

1) Det er for å matche phpBB og Drupal. Jeg trodde dog man satte det i Drupal, men det er lenge siden jeg har sjekket. Vi droppet til slutt avatarer i Drupal, av andre årsaker, mulig det kommer tilbake.

2) Ukjent. Databasen endres ikke når avatarene vises, problemer har tidligere oppstått når en bruker bytter ut bildet. Bruk Firebug for å se om det kommer en feilmelding med bildene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Spørsmål om phpBB + Drupal

Innleggav iAndrew » lør 04.07.2009 19:10

Da regner jeg med det er problemfritt å sette størrelsen fritt i phpBB så lenge jeg uansett ikke viser avatarene noe sted i Drupaldelen.

Har ikke funnet ut hva som skjer med bildene. Det skjer for øvrig uavhengig av forumstil. Er jo heller ingen krise ettersom man sjelden laster selve forumsemnene på nytt, men hadde vært greit å finne ut av. Akkurat hvordan skulle jeg bruke Firebug for å se etter feilmelding?

Takk for svar!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Spørsmål om phpBB + Drupal

Innleggav iAndrew » tir 18.08.2009 13:47

Nytt spørsmål

Er det noen som har litt god oversikt over hva som finnes av moduler til Drupal 5 som kan anbefale et system for bildealbum?

Det jeg er ute etter er:
- Alle brukere kan opprette sine egne album.
- Brukere skal kunne redigere kun sine egne album.
- Mulighet for å legge til en tekst til hvert bilde.
- Vise en liste over alle album, helst sortert etter sist oppdatert.
- Vise brukeren en liste over egne album.

Det nærmeste jeg har kommet til nå er Gallerix, men jeg vet ikke hvordan jeg skal lage listene jeg er ute etter. (Mulig det er enkelt, men jeg er ny på Drupal.)

Problemet med profilbildene er for øvrig løst.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]