Forslag til web program!

Forslag til web program!

Innleggav Ministry of sound » tir 23.06.2009 18:49

Sitter og skal lage en nettside og er ganske fersk på dette.

Først lurer jeg på om det finnes et gratis webverktøy som er bra som kan installeres både på OS X og Windows?

Er det i tillegg mulig å lage websiden fra to maskiner? dvs dele på å lage deler av siden eller mulighet for å gå inn og redigere på en side. Litt dårlig forklart kanskje men håper dere forstod det:)

Om ikke det finnes noe gratis så kanskje det finnes noe som ikke er så dyrt?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Forslag til web program!

Innleggav QtanJ » tir 23.06.2009 19:22

Kjem vel litt an på korleis du vil laga sida. Dersom du vil ha eit alternativ til dreamweaver eller frontpage(no har eg ikkje brukt desse sjølv) så kan kanskje nvu vera eit alternativ. Eg har sett litt på det og til sitt bruk verker det bra.

Det er både gratis og fritt.
medlem i 209 måneder
 

Re: Forslag til web program!

Innleggav wbmac » fre 26.06.2009 11:40

Basert på din beskrivne erfaringsbakgrunn, tror jeg ikke du kan regne med mange konkrete svar...

Med lavt erfaringsnivå trenger du egentlig en WYSIWYG-editor (what you see is what you get). Å finne noe gratis innen det segmentet, som i tillegg har brukbar kvalitet OG som går på både Mac og Win, vel; lykke til... :-(

Jeg har ikke på noen måte fullstendig oversikt over hva som finnes av sw, men kan du html KAN text-edit på Mac og tilsv notepad på Win brukes. Men tror ikke det er mange som bruker dette for utvikling.

Tror du ganske raskt kommer til å se at du må være villig til å hive noen kroner på bordet. Og du må uansett lære deg grunnleggende html. Det vil du alltid ha god bruk for.

:-!
medlem i 224 måneder
 

Re: Forslag til web program!

Innleggav tjodolv » fre 26.06.2009 13:19

På Mac kan du jo bruke iWeb, som følger med i iLife-pakken, som skal være installert på alle nye macer. På Windows kjenner jeg ikke til noen tilsvarende programmer. På Mac igjen kan du evt kjøpe Rapidweaver, som generelt har fått god omtale og skal være bra.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Forslag til web program!

Innleggav Ministry of sound » lør 27.06.2009 21:38

Jeg har gjort et valg og cocoa ble valget..og basic HTML skal jeg sette meg ned og lære meg...

har funnet http://www.w3schools.com/

Hvis noen har noe andre tips så kom gjerne med det:)

Men takk for tipsene.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]