hvilket program til webside?

hvilket program til webside?

Innleggav supermax » ons 22.04.2009 15:09

jeg skal lage en webside til et lite firma,
og lurer på hvilket program jeg skal bruke?
har dreamweaver på maskinen min, og lurer på om det er mulig og laste ned maler, animerte knapper etc. til det og evt hvor? og noen som vet om tuturials på hvordan man legger det til?

kan ikke så mye koding enda, og er redd for at dreamweaver kanskje blir litt avansert for nybegynner? er avhengig av en løsning for å få ting til å se bra ut i alle nettlesere, så noen som har noe forslag? Har sett litt på rapidweaver også.
noen erfaringer med dette? :bitchin: mvh
medlem i 189 måneder
 

Re: hvilket program til webside?

Innleggav wbmac » ons 22.04.2009 23:58

Dreamweaver er bra til det du skal gjøre.

Men det du også spør om er basically "hvordan lage hjemmesider?" =-O Det finnes det ikke noe kortfattet svar på.

Du må tilegne deg en del grunleggende kunnskap om hvordan slike prosjekt planlegges og gjennomføres, og også lære deg en del grunnleggende html og CSS. :-!

Alt dette er selvsagt ikke gjort over natta, men Google, diverse nettforum hvor SPESIFIKKE spørsmål kan stilles samt nærmeste bokhandel er dine nærmeste venner den nærmeste tiden.

Dersom du er målrettet og lærevillig har du en spennende tid foran deg!

Lykke til... :-)
medlem i 224 måneder
 

Re: hvilket program til webside?

Innleggav Macini » tor 23.04.2009 0:30

Templates kan du finne mange av på Google, tutorials finner du på Adobe sine sider og mange gode på Lynda.com.
Alternativer til DW kan være NVU som er en WYSIWUG editor, ellers er det mange tekstbaserte for kodeknekkere, feks, Textedit, Smultron, Wrangler, BBEdit osv

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: hvilket program til webside?

Innleggav Tonny » tor 07.05.2009 10:01

Har du vurdert Wordpress? Det er mere enn bloggsoftware og kan fint brukes til hjemmesider hvis man tweaker bitte bitte litt på templatene. Jeg bruker det på mange hjemmesider til kundene mine.
medlem i 178 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]