Eget webhotell?

Eget webhotell?

Innleggav ulfja » tir 17.02.2009 21:25

Hei

Jeg har ett eget domene. Kan jeg da lage en hjemmeside, lagre den på min egen ftp maskin. Slik at når noen skriver inn mitt domene så havner de på hjemmesiden som er lagret på min ftp maskin.

Er dette mulig. Ftp maskinen er en mac mini, kjøpt 11/2 09

Hilsen Ulfja

:-)


Edit: Fikk det til :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav Sakalav » ons 18.02.2009 12:42

Kansje du vil dele løsningen med andre som kansje lurer på det samme? ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav trondrm » ons 18.02.2009 12:57

Jeg gjør dette på en Linuxboks hjemme.

Men du må legge filene på en webserver og ikke på ftp. Jeg tror man kan kjøre Apache på OSX også.

Deretter må du ha en konto hos en dnstjeneste som forwarder domenenavnet ditt til din ipadresse. Du kan bruke dyndns.org for eksempel.

I tillegg må du forwarde port 80 i ruteren din til den maskinen på nettverket ditt som skal svare på http fra internett.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav ulfja » fre 20.02.2009 11:24

Hei

Hvordan åpner man porter på ruteren? Må man innstallere den helt på nytt igjen for å få åpnet porter?

Er porter det samme som Channels?

Jeg har sakket med Domene.no og de har redirect tjeneste og hjelper meg gjerne med det om jeg bare får fikset dette her hjemme:-)

Så da må jeg få åpnet porter og finne meg ett bra web server program for min mac mini

Hilsen Ulfja
medlem i 182 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav Tonny » tor 07.05.2009 10:05

Hvorfor må du ha egen server? Et godt webhotell, f.eks. hos hostgator.com koster bare 50 kr mnd, altså den samme prisen som to brød. Og da får du så mange mange flere muligheter.
Uansett, lykke til :)
medlem i 179 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav krsk0 » tor 07.05.2009 14:30

Jeg bruker selv http://www.one.com og det er veldig billig. Men noe støtte mangler for osx :-(
medlem i 185 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav gompan » tir 12.05.2009 20:04

krsk0 skrev:Jeg bruker selv http://www.one.com og det er veldig billig. Men noe støtte mangler for osx :-(


Hva er det one.com mangler? vurderer å bestille meg webhotell der selv..
medlem i 198 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav krsk0 » tir 12.05.2009 21:05

Den webside editoren har hvertfall ikke støtte for mac(muligens andre ting også hør på livechat), men jeg bruker den ikke uansett. Eneste jeg bruker der er epost og webhotellet.
medlem i 185 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav gompan » tir 12.05.2009 21:39

Det er ikke noe stress. Har eget CMS-system osv, så skjønte ikke helt hva som kunne være problemet. Men da bestiller jeg meg ett! :rolls eyes:
medlem i 198 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav krsk0 » tir 12.05.2009 21:48

Er nok ikke det dummeste valget du kan gjøre det ;) Kommer nok til og bestille enda et selv snart.
medlem i 185 måneder
 

Re: Eget web hotell?

Innleggav ulfja » ons 05.08.2009 18:15

Det ble til at jeg leide plass hos en leverandør av web hotell. Det var det absolutt enkleste. Mac minien ble mediasenter :-)

:-)
medlem i 182 måneder
 

Re: Eget webhotell?

Innleggav Unkny » tor 06.08.2009 12:19


Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Eget webhotell?

Innleggav Knesaren » fre 07.08.2009 2:03

Jeg har brukt mange forskjellige webhotel (one, hostgator, servetheworld m.fl.), men har landet på Arwixe.com. Veldig billig, bra og GOD service!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]