Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition

Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition

Innleggav Tofte » tir 23.09.2008 10:55

Gjennom Høgskolen i Hedmark tar jeg nå et kurs som heter "Databehandling med samfunsvitenskapelig metode", og har fått et lite problem.

Vår foreleser insisterer på å bruke programmene Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition og Microsoft SQL Server 2008 Express.

Jeg har ingen erfaring med webdesign, og lurte på om det er noen her som vet om det finnes noen program som er like disse, til mac? eller om det finnes versjoner av disse til mac? Finner ingenting når jeg søker...

på forhånd takk.
medlem i 193 måneder
 

Re: Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition

Innleggav decodex » fre 26.09.2008 4:39

Heh, jeg hadde faktisk ikke fått med meg eksistensen av MS Visual Web Developer 2008 Express Edition engang. Tok en kjapp titt på nettsiden for programmet og fikk umiddelbart frysninger av «markedsføringstull». Hva i h****** har AJAX med avrundede hjørner, skygger og animasjoner å gjøre?! Eller «ratings, slideshows, ratings» i seg selv for den saks skyld... Snakk om å slenge seg på buzzword-bølgen.

Men for å forsøke gi et mer relevant svar. Du kan muligens finne verktøy til Mac som tilbyr en del av den samme funksjonaliteten , men mtp. hvor tett knyttet MSVWD08EE ser ut til å være til ASP.NET osv. vil du nok bruke en del tid på å finne ut hvordan du får til det samme i det alternative verktøyet. Det kommer veldig an på hvor mye foreleseren din legger opp til et kurs basert på verktøyet, eller generelle web-teknologier. Du kan jo ta en titt på Aptana som er basert på Eclipse om jeg ikke husker feil.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition

Innleggav Ph » man 28.09.2009 13:44

Har samme problem, kanskje bare en mager trøst for deg. Jeg vil prøve å kjøre windows xp på min nye mbp (har ingen erfaring med dette), før jeg evt kjøper en "lettvekts" bærbar pc...
medlem i 174 måneder
 

Re: Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition

Innleggav Mega_Therion » tir 29.09.2009 22:55

Som webdesigner på fulltid vil jeg ikke anbefale deg å følge dette kurset dersom dette er kravene som stilles. Tiden for MS-bunden teknologi er definitivt over. Apache -servere på linux-maskiner og mysql, PHP, etc. er veien å gå dersom du vil lære noe nyttig og ha en fremtid i faget.

Skal du lære webdesign med databaser, installer MAMP og bruk Coda eller et annet rimelig eller billig utviklingsverktøy.
;)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Webdesign



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]