Protools HDx og iMac?

Protools HDx og iMac?

Innleggav budbringeren » søn 03.02.2013 19:10

Hei, noen protools brukere her som kunne hjulpet meg?

Jeg skal antakeligvis over til Protools Hdx system, men slik mac markedet er akkurat nå er jeg svært usikker hva gjelder mac pro. Forrige macen er død og kan derfor ikke vente alt for lenge med anskaffelse av ny, men slik jeg forstår går den nåværende mac pro ut av salg snart, samt at om eller når den nye kommer er uviss.

Jeg vil ha stabilt system, og finner ikke noe særlig støtte for iMac på avid sine sider. Ser det står noe om eksternt pci kort(husker ikke navnet akkurat nå, men at man kan koble til pci utenfor macen). Men under dette stod støtte for macbook pro, men så ikke iMac. En jeg skrev med på forumet lurte på om ikke iMac ville hatt vifteproblem, han var iallefall skeptisk med tanke på det.

Men hva får man for pengene med nåværende mac pro, og slik situasjonen er ville jeg antakeligvis heller gått for fullproppet iMac 27, men trenger litt hjelp merker jeg. Er ikke lenge til jeg må bestemme meg.

Noen her som har info rundt dette; om iMac og protools hdx kan fungere sammen?

Takk for eventuell hjelp!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Protools HDx og iMac?

Innleggav dock » tor 21.02.2013 22:08

Hei

Ble litt nysjerrig på hva du gikk for, jeg har nemlig stupt på grunnt vann og gått og kjøpt en Imac 27 sammen med en Mbox bundlet med PT 10.

Siden jeg aldri har satt mine ben i en Mac så sliter jeg litt kan du si :-)

Jeg har hitil brukt PC og PT M Powered og tok det store skrittet nå og akkurat nå angrer jeg stoooort!!! Ingenting funker sånn som jeg vil, ikke finnes høyreklikk og copy/paste må jeg lese meg til for og finne :-)

MEN det skal nå sies at PT er intallert og oppgradert, ILOK gikk greit så jeg er egentlig litt stolt av meg selv, har litt tuning og fortåelse av PT og denne Mboxen jeg ikke skjønner så det må studeres men har klart og tape et spor og syslet litt med plug-ins og det ser lovende ut.

Jeg trenger litt mer lærdom når det gjelder dagligdags MAC kjøring så jeg leter etter en tutorial jeg kan studere, fin om den oversetter PC stuff til MAC på en måte.


Mvh
Dag
medlem i 158 måneder
 


Returner til Musikk / Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron