iCloud og elendig lydkvalitet?

iCloud og elendig lydkvalitet?

Innleggav trygve » søn 22.01.2012 15:54

Hei alle!

Jeg gjorde en oppdagelse som har fått meg til å tenke, og det startet slik: Endelig fant jeg igjen noen musikalske helter fra sikkert 20 år tilbake, og den plata lå på iTunes! Klart jeg skal kjøpe den, kr. 95,-

Når jeg skal høre på den er det en stor skuffelse! Det er et lite pip når hver sang starter. De har ikke rewindet spolebåndet før de satte igang med ripen, slik at det er "ekko" av starten på sangene. Det er dårlig frekvenskontroll, slik at det er fading mellom kanalene. Lyden statrer noen takter inn i sangen, mm. Egentlig bare rævva!

Så jeg har klaget til Apple. Gudene vet hva som kommer ut av det, men jeg er skeptisk...

Så til tankene: Jeg har hørt at iTunes skal matche de musikkfilene du har på en duppeditt, og hvis de ikke har dem, skal de lastes opp i iCloud. Det er det siste som er problemet her: De laster opp, selger videre, og tar betalt for ræl som lille Ole har rippet på sin PC, med møkkautstyr. Det er mulig jeg tar feil, men hva tenker dere andre?

Det er vel ikke tilgjengelig her i landet enda, men de har vel satt igang i USA?

T:-)
medlem i 247 måneder
 

Re: iCloud og elendig lydkvalitet?

Innleggav Uggelfuggel » søn 22.01.2012 23:00

De selger ikke videre sanger folk har lastet opp til sin iCloud-konto. For å selge musikken må de ha i land avtaler med alle som sitter på rettighetene til sangen.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iCloud og elendig lydkvalitet?

Innleggav trygve » man 23.01.2012 10:31

Ah ok. Da er det bare en feil når de samplet plata fra bånd til digitalt. Det høres ut som en 10-åring har gjort det...

Forøvrig tok det ikke mer enn ca 3 timer før Apple tok kontakt og jeg fikk tilbake verdien av en sang, i iTunes. Nå gjaldt dette hele CD'n, men jeg må skylde meg selv. Jeg tok bare den første låta og klaget på hele CD'n i friteksten. Men Apple leverer på kundebehandling også!!

T;-)
medlem i 247 måneder
 

Re: iCloud og elendig lydkvalitet?

Innleggav hellnes » tir 24.01.2012 14:00

Jøss, hadde ikke trodd du skulle få svar så fort (eller kanskje overhodet). Det er jo imponerende i det minste. Fjerner de den gamle sangen også tror du?
medlem i 146 måneder
 


Returner til Musikk / Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]