av Maggi » tir 12.04.2011 22:06
Hei,
Slo på stortromma for en liten stund siden og kjøpte meg en Bose Sounddock 10. Med anlegget fikk jeg også en Bluetooth-dock som gjør det mulig å spille musikk fra iPhone/iPod/Mac trådløst. Flotte greier. Jeg ble demonstrert dette i butikken (i ca. 30 sek) og ble umiddelbart betatt av funksjonaliteten. Vurderte også B&O-anlegget, men da jeg ble vist denne funksjonen så kjøpte jeg Bose-anlegget.
Det jeg imidlertid har hatt problemer med er at musikken "mutes" eller "stopper" opp i 1-2 sekunder uregelmessig. Mener fenomenet heter "sound drop" (?). Dette kan skje 1-2 ganger pr. sang eller 1-2 ganger hver 3. sang. Og det er irriterende. Fryktelig irriterende. Når jeg kobler til anlegget med docken skjer det imidlertid ikke, så det er helt klart et Bluetooth-problem.
Jeg har gjort noen søk på nett, men ikke blitt klokere (det eneste innlegget jeg fant var mitt eget på et annet forum). Jeg er imidlertid blitt anbefalt å kjøre en oppdatering til iOS 4.3 - men så vidt meg bekjent er denne kun gjeldende for iPhone? Jeg har opplevd det samme problemet når jeg spiller fra min MacBook Pro i7 og min iPhone.
Jeg har sendt mail til Bose, men de sier at de ikke har vært borti problemet. Enten så er det de som er på bærtur, eller så er det noe som er galt med softwaren på Bluetoothen på både iPhonen og Macen.
Er det noen av dere som har kjennskap til hva dette kan være?
Setter stor pris på svar - dette irriterer meg grønn og blå!
Takk!