nrk webradio

nrk webradio

Innleggav NacNewbie » søn 06.02.2011 1:08

Hei

er det noen som vet hvordan jeg kan få hørt nrk.no radio på mac ? Jeg får det ikke til. Uansett hva jeg gjør. Når jeg bruker nrk.no sin spiller skjer det ingenting. Når jeg går inn på den siden til nrk.no som gjør at jeg skal kunne streame så streamer det kun i 3 sek.. Jeg husker det var en gang en widget som kunne bruke men denne finner jeg ikke lenger...



Anyone ??
medlem i 209 måneder
 

Re: nrk webradio

Innleggav wbmac » man 07.02.2011 2:30

Det finnes et script som er et plugin for iTunes. Da kan du spille av massevis av radiokanaler fra iTunes.

Søk her på Mac1 og du vil finne. Fungerer kjempebra!

8-)
medlem i 224 måneder
 

Re: nrk webradio

Innleggav NacNewbie » man 07.02.2011 10:03

overskriften sier nrk webradio..
teksten sier at jeg trenger nrk webradio..


da er det ikke så mye hjelp i ett script som ikke spiller nrk webradio..




Noen som vet hvordan jeg kan spille nrk radio ?
medlem i 209 måneder
 

Re: nrk webradio

Innleggav wbmac » man 07.02.2011 10:30

Ok, mr nesevis.

Du setter virkelig pris på når noen prøver å gi en hjelpende hånd. Flott :(

"WebRadio" KAN også tolkes som "lytte på radio som sendes på nettet", SPESIELT når du selv hinter frempå å bruke en eller annen form for løsning som spiller dette av, ála Widget.

Det var den veien jeg tenkte, beklager så mye at jeg "feiltolket" deg, skal aldri skje igjen.

Jeg skal heller ikke avsløre i hvilken grad "webradio" fungerer for meg på den ene måten som du lurte på. Eller var det to måter, nettleser og Widget?

Eller var det kanksje ikke det viktigste å få lyttet på radio fra Mac´en som var hovedpoenget, men HVORDAN dette skulle foregå?

Du ber om hjelp, men sier ingenting om hva du har prøvd, eller hvilket OS/nettleser etc du er på. Det forsøket på starthjelp som serveres avslås uten den minste form for takknemlighet over at noen faktisk svarer deg.

Ønsker du mer hjelp i fremtiden er det "bare å si i fra"...
medlem i 224 måneder
 


Returner til Musikk / Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]