Profesjonell nettradio/radio system

Profesjonell nettradio/radio system

Innleggav magnar » søn 16.01.2011 15:12

Hei,

Vurderer innkjøp av MegaSeg til Mac, http://www.megaseg.c...o-software.html for to nettradioer vi driver å planlegger nå.

Dette er basicly funksjonaliteten vi trenger:
  • Vote up, Vote down
  • Request songs
  • Request unlisted songs
  • Message to the studios
  • Top played songs
  • Top voted songs
Lurer da på om dette er et greit program å bruke og basere seg på? Evt. om det finnes bedre løsninger? Gjerne webbaserte som tar imot ønsker på en grei måte. Kjekt også om det går an å få ut ukentlige "Mest spillte sanger", "Mest stemt på", "Mest ønsket", etc-lister fra systemet.

Skal i fremtiden bygge opp et gigantisk musikkbibliotek her på mange tusen, kanskje titusenvis av låter på 5-10 TB og oppover, så viktig at vi begynner med rett programvare og slipper å bytte/skifte programvare altfor mye.

Melding til studio tenker vi å løse med SMS og e-mail til programlederne.

Noen som har erfaring med dette og har anbefaling av hovedsystem og evt. annen programvare/teknologi vi må ha med...? Hvordan gjør NRK, P4, Radio Norge og de store dette...?
medlem i 187 måneder
 

Re: Profesjonell nettradio/radio system

Innleggav vemundeldegard » søn 03.04.2011 19:00

Jeg har også tenkt å lage en nettradio, men det jo mange lover man må følge når man skal ha en slik tjeneste for et stort "publikum". Må man ikke ha TONO lisens osv? Noe som kan gi meg et svar på dette?

Jeg mener da at det programmet du sa i innlegget ikke er så bra, det er ikke akkurat profft. Du burde kjøpe deg en mixer, med flere gode studio mikrofoner og koble til macen slik at du kan spille av låter fra den. Du må også ha en kobling fra mixeren og inn til macen slik at du kan spille av alt som skjer på selve mixeren og inn på nettradioen. Dette kan du da enkelt gjøre via Nicecast. Men du må jo selvfølgelig ha en SHOUTcast server slik at du kan få alt som skjer på radioen ut til "publikum".
medlem i 157 måneder
 


Returner til Musikk / Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]