Høretelefoner for musikk og filmredigering?

Høretelefoner for musikk og filmredigering?

Innleggav soafterglow » tir 06.07.2010 17:29

Hei!

Kanskje dette emnet hører hjemme annet sted, men tenkte kanskje noen her hadde litt peiling, ettersom man vet så mye annet.

Jeg leter etter noen gode høretelefoner (helst lukket, som dekker øret), til å høre på musikk, og redigere film. De burde være rimelig godt lydisolert, og ha en god balanse mellom bass og diskant.

Har vært på forskjellige lyd og bilde-butikker som Hi-Fi klubben osv, der jeg blant annet så på Beyerdynamic og Denon. Flere av disse hadde god, balansert lyd og isolering, men var i dyreste laget for meg. Har sett mye skryt av mer rimelige Sennheiser høretelefoner på nett, men i butikkene ville de så og si ikke vise meg noe av dette merket.

Noen som vet om noen billigere alternativer (600-1000kr) som kan ha disse egenskapene jeg leter etter, eller må man høyere opp i pris for å i det hele tatt få slik kvalitet?

Jeg er ingen audiofil, men har hatt portable koss og ipod øreplugger en stund nå, og synes ikke de har et "riktig" lydbilde, og vil derfor ha en oppgradering.
medlem i 166 måneder
 

Re: Høretelefoner for musikk og filmredigering?

Innleggav sighaug » lør 23.10.2010 18:36

Jeg har brukt AKG K240 i studio i lang stund. Etter min mening er de veldig nøytrale og balanserte. De er ikke helt lukket, men jeg bruker de til innspilling og miksing. Prismessig ligger de rundt 1000-lappen, kanskje litt over - men det er de verdt.
medlem i 224 måneder
 

Re: Høretelefoner for musikk og filmredigering?

Innleggav fFosaas » lør 23.10.2010 20:37

Jeg bruker Sennheiser HD555, som er en utrolig flott hodetelefon med utrolig deilig lyd og komfort. Men dóg, de er ikke spesielt tette og koster 1000-1300. Men de er utrolig flotte.

http://www.lydogbilde.no/sennheiser-hd5 ... 17331.html
medlem i 166 måneder
 

Re: Høretelefoner for musikk og filmredigering?

Innleggav SnB » man 14.02.2011 21:45

Kjøp deg Sennheiser HD380 Pro, disse funker fett både som monitorer til lydinspilling og til å høre musikk med. De kan jeg anbefale på det sterkeste!

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=11&artno=213913
medlem i 167 måneder
 


Returner til Musikk / Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere