Grado SR60 vs. Bose On Ear

Grado SR60 vs. Bose On Ear

Innleggav Molina » søn 02.12.2007 22:29

Sliter med å velge hvilke hodetelefoner jeg skal kjøpe til MP3-spilleren.
Valget står nå mellom Grado SR60, og Bose On Ear.

SR60 har fått veldig mye skryt rundt omkring på nettet. Det som gjør meg litt skeptisk er størrelsen,lengden på kabelen, og prisen rett og slett.
Føler den kansje får litt ekstra skryt fordi den alle andre steder enn Norge faktisk er latterlig billig? ligger på 70 dollar.

Bose On Ear synes jeg ser bedre ut, og liker også godt at den har kort kabel (er faktisk sykt irriterende i lengden å drasse rondt på 3 m ledning). Det jeg stusser med på disse er lydkvaliteten. Veldig mye blandet kritikk her. Og lydkvaliteten er jo faktisk det viktigste.

Men sammenlignet med SR60, sett bortifra prisforskjell (som forsåvidt krymper inn her til lands), har disse like bra lydgjengivelse?
Med tanke på at de ligger på 180 dollar sammenlignet med 70 for SR60, får jeg lyst til å tro det. men hva sier folk?
Låter Bose bra, men kansje ikke til sin prisklasse, eller bare dårlig?
medlem i 201 måneder
 

Re: Grado SR60 vs. Bose On Ear

Innleggav Nils J. Nesse » søn 02.12.2007 23:51

Bose regnes vel først og fremst for å være overpriset.

Sennheiser, AKG og Beyerdynamic er bra merker på hodetelefoner, som gir bedre lyd til prisen.
medlem i 196 måneder
 

Re: Grado SR60 vs. Bose On Ear

Innleggav Bizarro » tir 04.12.2007 11:39

SR60 er meget bra til bruk sammen med diskman/MP3-spiller/MD/whatever. Siden klokkene ikke går rundt øret er de ikke optimale om du skal DJ'e, bruke dem som referanse-headsets/monitorer.

Og hvis du har et problem med lengden på kablen kan du jo bare kappe denne og lodde på ny plugg.

Men 69$ bare? Herregud, jeg kjøpte dem i sin tid for 1300 kr på Akers Mic. Det er 6-7 år siden, men dog...... Det er mye bra lyd for latterlig lite penger.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Grado SR60 vs. Bose On Ear

Innleggav Molina » ons 05.12.2007 21:28

Alright...Da var SR60ene bestilt :)..Gleder meg til å høre hvordan de låter
medlem i 201 måneder
 

Re: Grado SR60 vs. Bose On Ear

Innleggav kjetil02 » ons 05.12.2007 21:45

Hiver meg på og gratulerer her. Jeg husker jeg var innom en hifi-butikk i fjor en gang for å sondere hodetelefonmarkedet, og fyren i butikken spurte meg hvilke jeg hadde fra før av. Når jeg svarte SR-80, ristet han bare på hodet og sa at jeg ikke kom til å finne noe bedre der i butikken. :-)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Musikk / Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]