Anbefaling av studiomonitorer

Re: Anbefaling av studiomonitorer

Innleggav Jesper Karsrud » tir 20.11.2007 10:18

Jøss, denne tråden her tok litt av :)

Ender nok opp med Dynaudio BM5A eller 6A, de kjenner jeg lyden til, pluss at de er ganske så fine å se på. Har jobbet litt på et par Genelec som brukes som monitorer for internettstreaming og TV-lyd, og jeg syntes ikke det var så ille lyd på de heller, men det har kanskje noe med rom og setting å gjøre også. Og ikke minst hva slags lyd det er som skal streames.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Anbefaling av studiomonitorer

Innleggav Torje » tir 20.11.2007 10:41

Jeg vil faktisk ikke anbefale Genelec, kall meg rar, men det er sånn jeg opplever det. Har selv Genelev 8020, og de mangler mye på detaljnivå. Har sammenlignet Genelec 8030, Dynaudio BM5a og 6a, og Adam A7. Jeg syns Adam og Dynaudio var i en klasse for seg selv i denne testen. De var mye mer detaljert og åpne. Det kommer selvsagt an på hva man er vant til når man mikser - og man må venne seg til alle høytalere uansett - men Genelec har vel kanskje et så stort navn fordi så mange har vent seg til å mikse på de.

Som siste anbefaling vil jeg nevne Focal Studio6, tror det var det de heter. Disse ble jeg veldig imponert over. Utrolig fin åpenhet og veldig bra på detaljer. Har også en behagelig lyd ved de laveste frekvensene. Disse koster rundt 11.000 for paret.

Uansett hva du velger, så er det viktig å bruke litt tid på monitorene, bli kjent med svakheter og styrker, for alle har nettop det - svakheter og styrker. Dette gjelder forsåvidt også med rommet du mikser i.
medlem i 219 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk / Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]