Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav earl » søn 01.04.2012 16:55

Kan jeg få tilgang til CF-minnekortet i mitt Canon 350d på noe vis?

Jeg prøver å innstallere CHDK-firmware, og det krever at jeg kopierer visse filer osv. Jeg har dog ikke kortleser, og må derfor gå via kameraet.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav fjelliss » tir 10.04.2012 13:53

Jeg har 350D og mac mini. USB kabel fra kamera og inn på mini'n går som fløte. Kobler til kamera og skrur det på, og deretter starter iPhoto automatisk. Virket både i SL og nå i Lion.
medlem i 160 måneder
 

Re: Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav earl » søn 15.04.2012 18:08

Nå var det jo ikke det jeg spurte om i det hele tatt. Svaret er imidlertid nei, hvis andre skulle lure.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav Macini » søn 15.04.2012 18:54

Det var akkurat det du lurte på, hvordan du får tilgang til minnekortet på kameraet. Koble det til med USB-kabel og kortet dukker opp i Finder hvor du kan bla i kortet på samme måte som en hvilken som helt disk du kobler til Macen.
Hvis det ikke er dette du mener, må du forklare deg en gang til om hva du ønsker. Det fungerer i alle fall slik her, så jeg kan legge til og fjerne filer selv uten problemer.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav earl » søn 15.04.2012 19:48

Macini skrev:Det var akkurat det du lurte på, hvordan du får tilgang til minnekortet på kameraet. Koble det til med USB-kabel og kortet dukker opp i Finder hvor du kan bla i kortet på samme måte som en hvilken som helt disk du kobler til Macen.
Hvis det ikke er dette du mener, må du forklare deg en gang til om hva du ønsker. Det fungerer i alle fall slik her, så jeg kan legge til og fjerne filer selv uten problemer.


Får du opp CF-kortet i en Canon 350d i Finder ved å koble til USB-ledning til kamera? Det tviler jeg på.

fjelliss' svar sier hvordan jeg får tilgang til bildene på kortet, ikke selve kortet som en disk.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav Macini » søn 15.04.2012 19:51

Det dukker opp her, men du må ha aktivert at Finder skal vise tilkoblede disker. Det skal sies at jeg har Canon EOS 1000d som dukker opp i Finder, så jeg regner med at EOS 350d skulle dukke opp også.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav earl » søn 15.04.2012 21:08

Nei, dessverre. Vel, jeg fikk tak i en kortleser.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Tilgang til kortet i Canon-kamera?

Innleggav Macini » søn 15.04.2012 21:17

OK! Da ordnet det seg uansett. Lykke til med oppdateringen!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Fotografering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]