Freelancere: Hvordan priser dere logojobb?

Freelancere: Hvordan priser dere logojobb?

Innleggav ac2 » fre 20.07.2012 20:45

Hvordan priser dere utforming av logo, og ferdigstilling med alle filformater? Fastpris eller timepris? Hvis fastpris, inkluderer dere x antall korrekturrunder?
Jeg synes alltid dette er vanskelig, for jobbene er så forskjellige, varighet på prosessen varierer, type kunde etc. Interessant å høre hva andre gjør.
medlem i 141 måneder
 

Freelancere: Hvordan priser dere logojobb?

Innleggav ipodtouchfever » lør 21.07.2012 7:46

Jeg vil vite det samme!:)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Freelancere: Hvordan priser dere logojobb?

Innleggav ElixiPixie » man 01.10.2012 15:17

Hvordan man priser logo er som så.

Selv pleier jeg å sette en fast pris på fks russelogoer, ettersom man som regel har et lavt budsjett eller trenger et presist tall. Og ta tar jeg alltid med at om det blir MYE ekstra koster det litt mer. De fleste godtar dette. Og dette forteller jeg før vi inngår avtalen.

Sånn vanlige logoer er litt opp og ned. Om jeg er veldig usikker så kan jeg si at jeg lager logoen ferdig så ser vi da. Men om jeg vet det ikke er fult like mye å gjøre, utføre så sier jeg en fast pris. Har forløpig bare hatt fornøyde kunder, de fleste kommer tilbake med et eller annet de ønsker å gjøre. For å forsikre meg om at de kommer igjen tilbyr jeg som regel hjelp med små andre grafiske ting som kanskje tar meg 10 minutter, da blir de fleste veldig glade og setter stor pris på at jeg gjør det.


- Eli
medlem i 138 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]