Hjelp til logo og banner i forbindelse med MC tur i Sibir

Hjelp til logo og banner i forbindelse med MC tur i Sibir

Innleggav EtronX » søn 18.09.2011 13:14

Godtfolk :-)

En kompis og jeg skal kjøre MC fra Magadan, helt øst i Sibir, til Norge. Turen skal gå via Road of Bones og BAM (Baikal - Amur Mainline). Det er ingen som har kjørt hele BAM på MC ennå 8-) Turen er på ca. 20.000 km og skal gå over tre måneder. Vi planlegger å starte i slutten av juni 2012.

BAM i grønt under.
Bilde

Vi skal filme turen og har fått en intensjonsavtale med Novemberfilm. De vil være vårt produksjonsselskap. De skal lage en serie/dokumentar fra turen. Såklart avhengig av materialet vi leverer dem. Novemberfilm leverer mange av dokumentarene til TV2 og TVN.

Vi skal også sette opp en hjemmeside. Her ønsker vi en hovedside med ett flott logo og beskrivelse av turen. Plass til sponsorene våre. Så kanskje en underside der vi legger inn bilder fra turen underveis og kommentarer. Som en blogg.

Nå er nok vi flinkere til å sitte bak styret på en MC enn å sitte bak Macen. Vi trenger derfor litt hjelp til logo og banner. Vi tar også i mot tips til oppbygging av hjemmeside. Vi leker litt med WP i dag, men kan vel med hånden på hjertet si at vi er litt utenfor vår kjernekompetanse :-)

Jeg legger ved en lenke til en kar som har kjørt deler av BAM, men ikke hele. Liker logoet hans.

http://www.sibirskyextreme.com/

Hva kan vi tilby tilbake?

Vel, det må vel bli heder og ære, samt eksponering i media. Vi vil sørge for at navnet til den som hjelper oss blir nevnt på hjemmesiden vår, i artikler og i forbindelse med dokumentaren/serien på TV.

Høres dette spennende ut så ta kontakt på PM.

Beste hilsner

EtronX
medlem i 224 måneder
 

Re: Hjelp til logo og banner i forbindelse med MC tur i Sibir

Innleggav Forth » ons 21.09.2011 13:00

jeg sier til deg som jeg sier til de jeg ser som poster slike tråder (du er absolutt ikke den første) ;)

Om du forventer deg noen form for kvalitet til bruk i "kommersiellt" øyemed, les: tv, presse og lignende må du nok nesten belage deg på å betale en designer for slikt arbeid.

Det er nok sannsynelig at du finner en designer her inne som syns prosjektet er intressant nok (meg selv inkludert), men det er heller tvilsomt at noen som jobber med dette faget profesjonellt "gidder" å ta seg bryet med å gjøre denne jobben gratis for "heder og ære".

Det kan selvfølgelig være du finner en fersk aspirerende designer som ønsker å få flere ting i porteføljen sin, men da er som oftest sluttresultatet der etter, ferskt.

Som sagt til andre, sies til deg, legg et par, tre, fire tusen på bordet. så skal du nok se at du får respons fra noen som faktisk kan levere kvalitet til deg.

Skal dere kjøre så langt på sykkel må dere jo ha noen form for budsjett, og ca 3000 kr er jo svært lite i den store sammenhengen, kjører sykkel selv, deler er dyrt ;)

om dere syns det er viktig med et visuellt ansikt utad, og skal i tillegg profileres i media syns jeg det er rett og rimelig dere betaler den som lager dette for dere en slant for arbeidet :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hjelp til logo og banner i forbindelse med MC tur i Sibir

Innleggav Loco » ons 21.09.2011 21:18

Jeg har akkurat startet opp en webside hvor du kan få meget bra logoer billig. :-)
Her kan du enten finne ferdige logoer å kjøpe eller bestille logoer spesiallaget for ditt behov.

Jeg har lang erfaring med logodesign (og strategisk identitetsdesign). Men som Forth nevner; Noe må du betale for å få noe som tar seg godt ut.

Sjekkk http://www.logoloco.no.
medlem i 151 måneder
 

Re: Hjelp til logo og banner i forbindelse med MC tur i Sibir

Innleggav EtronX » man 26.09.2011 15:30

Hei Forth og Loco.

Takk for svar. Jeg ser absolutt den med at å betale for tjenestene er viktig. Kr. 3.000 er heller ikke allverdens, men alle elver små...

Vi driver og prøver å få med sponsorer til turen nå. Vet ennå ikke hvem, eller hvor mange, som blir med. Dette er et ganske kostbart prosjekt for oss så vi prøver å holde kostnadene nede så mye som mulig.

Jeg legger ved en lenke til en Vi Menn artikkel fra et tidligere prosjekt. Så får dere se litt av omfanget. Turen til neste år skal i tillegg filmes. Jeg tror nok at eksponeringen i media vil bli bra for de som blir med.

http://dl.dropbox.com/u/40493739/Gjenno ... tandem.pdf


Beste hilsner

EtronX
medlem i 224 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]